Invázia na Ukrajine nemá žiadne priame dopady na výrobu v trnavskej automobilke Stellantis Slovakia. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca fabriky Peter Švec.
Viac o téme: Rusko-ukrajinský konflikt
„Produkcia termických motorov, ktorá bola donedávna lokalizovaná v ruskej Kaluge, je kvôli sankciám uvaleným na Ruskú federáciu už presunutá do Francúzska. Takže dramatická situácia u nášho východného suseda nijako neovplyvňuje výrobu v Trnave,“ zhodnotil.
Trochu zredukovali nočnú zmenu
Ako však doplnil, pozorne sledujú vývoj s dodávkami polovodičových komponentov z Ázie a pružne reagujú na výpadky spôsobené lockdownami.
Aký dopad má vojna na Ukrajine na slovenské automobilky? Volkswagen stále dopláca na polovodičovú krízu
„Z tohto dôvodu sme tento týždeň v malom rozsahu zredukovali výrobu na nočnej zmene,“ potvrdil.
Výsledky poznačila čipová kríza
Stellantis vyrobil vlani na Slovensku 316 440 vozidiel. Produkcia automobilky medziročne poklesla o 6,4 %. Výsledky sú poznačené čipovou krízou, ktorá na fabriku výrazne doľahla od polovice marca minulého roka a závod pripravila o 111 výrobných zmien.
Trnavskému Stellantisu sa vlani darilo, pripísal si zisk za viac ako 13 miliárd eur
Trnavská automobilka je lídrom vo výrobe malých vozidiel segmentu B-mainstream. Sériovú výrobu spustila 1. júna 2006. Stellantis vznikol spojením skupín Fiat Chrysler Automobiles FCA a Groupe PSA.