Pri kúpe novej nehnuteľnosti sa Slováci bežne stretávajú s tým, že im developeri nevedia garantovať konečnú cenu. Na rovnaký problém však natrafia už aj pri kúpe nového automobilu.
„Stav, v ktorom sa automobilky nachádzajú už od minulého roka, odkedy nestíhajú z dôvodu nedostatku čipov a súčiastok vyrábať, sa absolútne nezlepšuje. Trh aj naďalej bojuje s výpadkom nových vozidiel, čo núti k tomu, že cenu za vozidlo uvádzajú len ako orientačnú,“ hovorí obchodný riaditeľ Arval Slovakia Michal Duška.
Zle je na tom celý trh
Kým ešte pred dvomi rokmi bolo bežné, že zákazník vedel nielen to, kedy auto dostane, ale aj cenu, ktorú zaň zaplatí, dnes tomu tak nie je.
„Niektorí predajcovia vedia garantovať cenu na jeden rok, problémom však je, že dodávky áut túto hranicu zväčša prekročia,“ skonštatoval Duška.
Za prvých deväť mesiacov tohto roku sa v Európskej únii vyrobilo takmer 8 miliónov osobných automobilov
V zlej situácii sa nachádza podľa neho celý trh, teda predajcovia áut, ako aj poskytovatelia operatívneho lízingu.
Dlhodobý prenájom výhodou
Pokiaľ sa však zákazník rozhodne pre dlhodobý prenájom automobilu, bude v Arvale podľa Dušku vo výhode.
„Už v druhej polovici roka 2021 sme začali nakupovať vozidlá na sklad. Aj vďaka tomuto kroku tak máme potvrdené dodávky áut až po jeseň 2023. Klient sa tak k novému autu môže dostať podstatne skôr, ako keby si ho kupoval,“ povedal Duška.
Týka sa to však podľa neho vozidiel v štandardnej výbave. Ak chce niekto prémiové vozidlo, musí si počkať viac ako 18 mesiacov bez garantovania ceny.