Nová právna úprava by mala priniesť aj vyššiu kvalitu služieb ako aj vyššiu ochranu spotrebiteľov.
Nová právna úprava v oblasti distribúcie poistenia by mala do procesu predaja poistných produktov priniesť viac transparentnosti. Priniesť by mala aj vyššiu kvalitu služieb, ale tiež vyššiu ochranu spotrebiteľov, a to bez ohľadu na distribučný kanál, ktorý klient pri kúpe poistenia využije. Zhodli sa na tom zástupcovia z piatich európskych krajín, ktorí o implementácii na Slovensku a v okolitých krajinách diskutovali na konferencii Slovenskej asociácie poisťovní.
“Poisťovníctvo je v používaní nových technológií stále v štartovacích blokoch, čo sa musí zmeniť,” povedal Mário Lelovský, prvý viceprezident IT asociácie Slovenska. Výzvu pre poisťovníctvo vidí v oblasti digitalizácie v individualizácii produktu na základe modelov správania sa zákazníka z dát, ktoré sú o ňom dostupné. Napriek relatívne nízkej digitálnej gramotnosti kľúčom úspechu poisťovní do budúcna je podľa neho ponuka produktov, ktoré zosúladia potreby klientov a zároveň myslia na možné rizikové situácie ako strata dát, prerušenie rozhrania človek a stroj, hackerský útok a podobne, a to s využitím všetkých dostupných komunikačných kanálov.
Dôležité je aj nastavenie regulácie
“Digitálne inovácie však musia byť podporené takým regulačným prostredím, ktoré inovácie podporuje a nebrzdí,” podotkol William Vidonja z Európskej federácie poisťovní a zaisťovní. “Elektronická komunikácie je stále predmetom mnohých obmedzení zo strany regulácie,” uviedol Dieter Pscheidl, vedúci sekcie európskych záležitostí z Vienna Insruance Group.
Klient je podľa odborníkov napriek rastúcej elektronizácii stále nútený podpisovať množstvo papierových dokumentov. Poisťovne v súčasnom prostredí rastúcej digitalizácie musia rýchlejšie reagovať na ponúkané možnosti, pretože oneskorená reakcia znamená, že ich v týchto príležitostiach nahradia iní hráči na trhu, teda startupy využívajúce digitálne technológie na užívateľsky príjemné riešenia pre konečného zákazníka.