Nahlásené škody dosahujú v poisťovni Kooperativa takmer 150 tis. eur.
Aj poisťovňa Kooperativa eviduje škodové udalosti pre silný vietor a víchricu z druhého marcového víkendu. Klienti jej nahlásili 131 udalostí. „Z uvedeného počtu sa 75 % škôd týka poškodenia majetku a 25 % poškodenia motorových vozidiel a podľa prvotných odhadov nahlásené škody dosahujú hodnotu takmer 150 tis. eur,“ povedala pre agentúru SITA riaditeľka Úseku marketingu a komunikácie spoločnosti Kooperativa Zuzana Wagnerová.
Škody nahlasujú aj v ostatných poisťovniach
Víchrica sa Slovenskom prehnala 9. až 11. marca a mohutný vietor na niektorých miestach dosahoval aj 100 kilometrov za hodinu. Viaceré poisťovne sa vyjadrili, že ľudia stále nahlasujú škody aj niekoľko dní po víchrici. Allianz-Slovenská poisťovňa v stredu informovala, že eviduje 454 poistných udalostí za viac ako 161 tis. eur.
Uniqa registruje 125 hlásení od klientov s predbežnou výškou nahlásených škôd 112 tis. eur. Poisťovni Generali klienti nahlásili vyše 80 poistných udalostí v celkovej hodnote takmer 100 tis. eur. Union poisťovňa v stredu evidovala 11 škôd s celkovou rezervou 155 tis. eur.
Potrebné je poistenie
Na preplatenie škôd, ktoré napáchajú búrky, je potrebné mať uzatvorené poistenie nehnuteľnosti a domácnosti. „Dôležité je mať poistené živelné riziká, a to vrátane víchrice. Ak voda či vietor poškodia auto, tieto škody poisťovňa preplatí z havarijného poistenia,“ uviedla hovorkyňa poisťovne Generali Katarína Kukurová.
Ak je to možné, po poistnej udalosti by mali klienti s odstraňovaním následkov alebo opravou počkať do obhliadky poisťovne. „Samozrejme, ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov nevyhnutné začať s odstraňovaním škôd skôr, ľudia to môžu urobiť. V takom prípade je však potrebné si poistnú udalosť zdokumentovať,“ povedala Kukurová.