Väčšina Slovákov s pripojením na internet každodenne spravuje svoje financie predovšetkým digitálne z mobilu alebo počítača. Financie digitálne ovláda podľa prieskumu UniCredit Bank sedem z desiatich Slovákov. Koronavírusová epidémia tento trend ešte posilnila. Až 12 % Slovákov počas nej začalo alebo intenzívnejšie ako doteraz začalo používať digitálne kanály a plánujú v tom pokračovať.
Slováci sú vo využívaní digitálnych technológií v popredí medzi európskymi klientmi banky, či už ide o bezkontaktné platenie, alebo banku v mobile.
„V bankovníctve tento fakt epidémia ešte výraznejšie podčiarkla, online bankovníctvo alebo banku v mobile si vyskúšali aj tí, ktorí boli doteraz zvyknutí skôr na osobné návštevy pobočiek. Záujem sa zvýšil naprieč generáciami vrátane najstarších klientov, ktorí sa k digitálnemu bankovníctvu zatiaľ stavali skôr rezervovane,“ povedala hovorkyňa UniCredit Bank Zuzana Ďuďáková.
Pobočky sú stále žiadané
Napriek tomu, že Slováci začali digitálne kanály používať výraznejšie než doteraz, pobočky zostávajú pre časť z nich stále dôležitým kanálom. Dvadsať percent opýtaných bude do pobočiek naďalej pravidelne prichádzať a kombinovať ich s novoobjavenými možnosťami mobilného a online bankovníctva.
„Počet klientov na pobočkách následkom obmedzenej prevádzky klesol v apríli o tri štvrtiny, od konca mája sa však klienti postupne vracajú. Prichádzajú predovšetkým tí, čo potrebujú odbornú radu alebo riešiť komplexnejšie produkty, ako sú investície alebo hypotéky,“ dodáva Ďuďáková.
Prieskum UniCredit Bank o využívaní pobočiek a digitálnych kanálov bánk zrealizovala v júni 2020 UniCredit Bank prostredníctvom online panelu výskumnej agentúry IPSOS. Na prieskume sa zúčastnilo 550 respondentov. Tiež boli využité dáta banky.