BRATISLAVA 14. apríla (WEBNOVINY) – Po jedenásty raz si odniesli najzodpovednejšie firmy na Slovensku ceny Via Bona Slovakia od Nadácie Pontis.
„V aktuálnom 11. ročníku to porota vôbec nemala jednoduché, hodnotila spolu 75 nominácií a každý víťaz nesie svoj zaujímavý príbeh,“ tvrdí PR manažérka Nadácie Pontis Petra Nagyová. Víťazmi hlavných cien Nadácie Pontis sa stali spoločnosti Orange Slovensko a Nera Networks.
Orange zvíťazil medzi veľkými podnikmi za aktivity v oblasti ochrany životného prostredia, napríklad zber starých mobilných telefónov, podporu elektronických výpisov a faktúr a budovanie staníc na solárnu energiu. Spoločnosť ako prvá v telekomunikačnom biznise na Slovensku vytvorila aj pozíciu nezávislej ombudsmanky, ktorá rieši sťažnosti zákazníkov. Nera Networks zase vyhral medzi malými a strednými podnikmi.
„Našou prioritou sú ľudia. Naozaj verím, že ak pristupujeme k ľuďom poctivo a slušne, vrátia nám to každý deň stopercentnou prácou. Takisto sa snažíme eliminovať aj dopady našej výroby na životné prostredie,“ tvrdí generálny riaditeľ spoločnosti Peter Stenberg.
Hodnotiaca komisia sa v tejto kategórii rozhodla udeliť aj čestné uznanie za osobné nasadenie zamestnancov. Putovalo spoločnosti Martinus.sk, ktorá sa vďaka ústretovému prístupu voči zamestnancom a férovosti voči zákazníkom stala najobľúbenejším a najkvalitnejším internetovým kníhkupectvom. O víťazoch Via Bona Slovakia za rok 2010 rozhodovala v dvojkolovom hodnotení 23-členná hodnotiaca komisia.
Detský domov a povodne
V oblasti zodpovedného podnikania sa víťazom Zelenej ceny za projekt v oblasti životného prostredia stala spoločnosť Envi-Pak za projekt priamej podpory separovaného zberu, ktorý prebieha vo viac než 800 mestách a obciach na Slovensku. Etickú cenu za transparentnosť a odstraňovanie korupcie sa hodnotiaca komisia rozhodla neudeliť, rozhodla však o udelení čestného uznania za prijatie opatrení a štandardov na zvýšenie transparentnosti vo farmaceutickom priemysle pre spoločnosť GlaxoSmithKline Slovakia.
Cenu za zodpovedný prístup k zamestnancom získala firma Orion Nova za projekt Podporované zamestnávanie pre odchovancov detských domovov z Domu na polceste vo Veľkom Slavkove. Porota súťaže sa v tejto kategórii rozhodla oceniť aj spoločnosť Embraco Slovakia a udeliť jej čestné uznanie za príkladný prístup k zamestnancom v čase povodní. „V situácii, aká nastala počas povodní, sme sa snažili čo najviac eliminovať dopad na našich zamestnancov. Ich absenciu v deň povodní sme brali tak, ako keby boli štandardne v práci,“ priblížil generálny riaditeľ spoločnosti Norbert Brath. Cenu za zodpovedné pôsobenie na trhu získala Tatra banka za projekt Hovoriace bankomaty pre nevidiacich.
Ocenili kampaň pre seniorov
V oblasti firemnej filantropie získala za zlepšovanie štandardu novorodeneckého oddelenia Nemocnice s poliklinikou v Spišskej Novej Vsi spoločnosť Embraco Slovakia Cenu za dlhodobý pozitívny vplyv podniku na spoločnosť a okolitú komunitu.
Cenu za odvahu podporiť náročnú tému získala spoločnosť Creative Department za prípravu reklamnej kampane Staroba sa nás týka.
„Myslím si, že starí ľudia sú odsúvaní na okraj spoločnosti. Považujem to za nespravodlivé, pretože sú vo veku, keď sa nemôžu nijako brániť a pritom oni sú tí, ktorí nám pripravili to, čo si tu teraz užívame,“ vysvetlila riaditeľka Creative Department Simona Bubánová.
Cenu za zapájanie zamestnancov do dobrovoľníctva získala spoločnosť RWE IT Slovakia za originálnu zmenu charakteru teambuildingových aktivít zo športového dňa na dobrovoľnícky deň v prospech rodinného krízového centra Dorka.