BRATISLAVA 7. februára (WEBNOVINY) – Mimoriadne nepriaznivé počasie komplikuje situáciu v železničnej doprave.
Vlaky do Košíc a Bratislavy od rána meškajú od 10 do 60 minút. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej Republiky (ŽSR) Martina Pavlíková. Mimoriadne nepriaznivé počasie podľa nej naďalej komplikuje situáciu v železničnej doprave.
„V Bratislave a v Košiciach dnes vyhlásili druhý stupeň zimných opatrení ŽSR, pretože tam je situácia najproblematickejšia,“ uviedla hovorkyňa. Silný nárazový vietor podľa Pavlíkovej navieva sneh medzi jazyky výhybiek, čím sa znemožňuje ich prestavenie. Výhybky sa musia najprv očistiť od snehu a až potom je možné postaviť vlakovú cestu.
„Celý proces trvá za normálnych okolností minútu, teraz sa predĺžil až na desať minút, čo má dopad na meškanie vlakov,“ dodala hovorkyňa ŽSR.
„Problémy v železničnej doprave sú aj na území Rakúska a Maďarska. ZSSK preto upozorňuje cestujúcich, aby sa pred cestou informovali o situácii na rakúskych a maďarských železniciach,“ dodal Buzinkay.
Odporúčame:
Cesty sú zaviate snehom, tvoria sa kolóny a pribúdajú nehody
Východ stále nemá dostatok pitnej vody, mimoriadny stav trvá
Problémy robí vietor
Trate na východnom Slovensku sú podľa nej zjazdné, ale premávku ovplyvňuje silný vietor. „V celom košickom železničnom uzle je úplne zastavená nákladná doprava, pretože všetci pracovníci boli presunutí na udržiavanie tratí pre osobnú dopravu,“ uviedla Pavlíková. Problém je podľa nej aj na trati z Ukrajiny do Hanisky pri Košiciach, ktorá je úplne neprejazdná. Prvý stupeň zimných opatrení bol vyhlásený aj v žilinskom obvode a na Orave.Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) z dôvodu zlých poveternostných podmienok s okamžitou platnosťou zastavila železničnú dopravu na trati Bánovce nad Ondavou – Veľké Kapušany (195), agentúru SITA o tom informoval riaditeľ odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko Alexander Buzinkay. Ako ďalej uviedol, „doprava bude prerušená až do odvolania bez náhrady“.
Podrobnosti o cestovaní vlakom získajú cestujúci na čísle kontaktného centra 18 188, pri volaniach zo zahraničia na čísle: +421 2448 58 188, ktoré funguje nepretržite. Informovať sa môžu aj v zákazníckych centrách ZSSK, v osobných pokladniciach ZSSK a na e-mailovej adrese: info@slovakrail.sk alebo na webstránke – http://www.slovakrail.sk.