BRATISLAVA 1. februára (WEBNOVINY) – V bratislavskej Petržalke by mala aj v tomto roku pribudnúť nová zelená cesta, tzv. Greenway. Ide o ďalšiu verejnú komunikáciu pre cyklistov a korčuliarov, ale aj na prechádzky či rekreačný beh. Tentoraz pôjde o Kopčiansku zelenú cestu. Tá by mala spojiť Viedenskú cestu s Petržalským korzom a vyústiť v rakúskej obci Kittsee, s jej výstavbou by sa malo začať na jar. Ako agentúru SITA ďalej informoval hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy, pozdĺž cesty budú osadené informačné a orientačné tabule. Pribudnú tiež oddychové zóny s mobiliárom, teda lavičkami, odpadkovými košmi či stojiskami na bicykle. Takmer 90-tisíc eur by malo ísť z eurofondov, piatimi percentami by sa mala podieľať mestská časť. Tá pri projekte spolupracuje aj s mestskými časťami Rusovce, Jarovce, Čunovo a deviatimi prihraničnými rakúskymi obcami.
V minulom roku bola pre korčuliarov a cyklistov sprístupnená Dolnozemská zelená cesta s dĺžkou 4,5 km. Jej vybudovanie stálo 1 300 eur. V rámci projektu bol vyčistený a upravený povrch, na 17 kontaktných miestach osadili informačné tabule. Samospráva by však mala v projekte budovania cyklotrás pokračovať podľa schválenej koncepcie aj v ďalších rokoch. Koncepcia pritom počíta so štyrmi radiálami od severu na juh, teda spomínanou Dolnozemskou a Kopčianskou ulicou ako aj s Chorvátskym ramenom a medzinárodnou dunajskou cyklistickou cestou. Tie by mali byť od východu na západ mestskej časti prepojené tromi spojovacími cestami. Ide o cesty Kutlíkova – Bratská, Starohájska – Rusovská a Orechová ulica.
V súčasnosti majú cyklisti a korčuliari k dispozícii 65 km zelených ciest medzinárodného štandardu. Najvýznamnejšou je dunajská trasa zaradená do európskej siete ciest, je dlhá približne 35 km a vedie po oboch stranách Dunaja. K dispozícii sú zároveň trasy celomestského charakteru v dĺžke 25,4 km. Petržalčania najviac využívajú lokality pozdĺž Chorvátskeho ramena a pri Malom Dunaji. V mestskej časti sú súčasťou takýchto oficiálnych trás aj vnútrosídliskové siete. Tie väčšinou nespĺňajú technické normy pre označenie „zelená cesta,“ ale slúžia ako napájacie cesty na existujúce mestské, regionálne trasy.
SITA