Užívatelia nechcú platiť za obsah na internete

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Internet

BRATISLAVA 16. decembra (WEBNOVINY) – Väčšina užívateľov s domácim prístupom na internet nie je ochotná platiť za obsah na internete a chce využívať internet zdarma. Z nich 33 % sa domnieva, že obsah na internete by mal byť bez reklamy a bez poplatku a 46 % chce prístup k obsahu bez poplatkov, no sú pripravení vyrovnať sa s reklamou. Len 13 % užívateľov je ochotných platiť za on-line informácie. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu GfK.

Čo sa týka súkromného využívania internetu, je zasielanie e-mailov na prvom mieste rebríčka preferovaných aktivít pre zhruba polovicu všetkých respondentov. Medzi Nemcami, Portugalcami, Britmi a Španielmi je e-mailová komunikácia nadpriemerne populárna. Na druhom mieste je získavanie informácií prostredníctvom vyhľadávačov a iných referenčných zdrojov informácií. Tesne za touto dvojicou nasleduje sledovanie spravodajstva.

Aplikácie, pre ktoré je typické označenie Web 2.0, sú na štvrtom mieste. Každý štvrtý užívateľ je členom nejakej podobnej on-line komunity. Turci, Briti, Gréci a Američania žijú spoločenský život na webe v ešte väčšej miere, ako iné národy. Na druhej strane napríklad Nemci, Bulhari a Rumuni prejavujú voči týmto sociálnym sieťam a komunitným portálom vysoký stupeň opatrnosti.

Z celkového hľadiska užívatelia oceňujú internet a služby, ktoré ponúka. Iba poniektorí sa obávajú, že môže mať negatívny vplyv na spoločnosť. Zhruba polovica respondentov verí, že má pozitívne sociálne dopady, jedna tretina hodnotí vplyv internetu neutrálne a 13 % sa obáva, že môže mať negatívny dopad na ich krajinu a jej obyvateľov.

Divízia GfK Custom Research uskutočnila na jeseň 2009 na vzorke 16 800 respondentov starších ako 15 rokov v 17 krajinách medzinárodný prieskum nazvaný „Využívanie internetu“, ktorého zadávateľom bol denník Wall Street Journal Europe a finančne ho podporilo združenie GfK Association. V prieskume sa pýtali respondentov, do akej miery by boli ochotní platiť za obsah na webových stránkach zameraných na spravodajstvo, zábavu a všeobecné informácie. Respondentom kládli aj otázku, či majú súkromný prístup na internet, koľko času trávia on-line, na aký účel používajú web a ako vnímajú vplyv internetu na spoločnosť.

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať