Veľa mamičiek považuje Facebook za dobrý prostriedok zdieľania radostných okamih týkajúcich sa narodenia potomka. Ženy sa tak pokúšajú vyrovnať so svojou novou identitou matky.
Sarah Schoppe-Sullivanová, profesorka humanitných vied zo Štátnej univerzity v Ohiu, zisťovala, či a kedy ženy hľadajú potvrdenie svojej úlohy matky na sociálnej sieti a či sú vystavené väčšiemu riziku depresie, keď tak urobia.
Podľa výsledkov mamičky používajú platformu sociálnych sietí preto, aby získali podporu. Schopp-Sullivanová a jej spolupracovníci analyzovali údaje, ktoré získali od 127 účastníčok, a zistili, že ženy cítili spoločenský tlak, aby boli perfektnými matkami a keď sa materstvo stalo stredobodom ich života, zvýšila sa pravdepodobnosť zdieľania fotografií a informácií týkajúcich sa ich detí. Väčšina mamičiek v určitom okamihu použila fotografiu svojho dieťaťa ako profilovú fotku na svojom profile.
Matky, ktoré sa usilovali o dokonalosť a hľadali u ľudí na sociálnej sieti potvrdenie svojej novej úlohy, vyjadrili silnejšie emocionálne reakcie – pozitívne i negatívne – na lajky a komentáre svojich priateľov. U tých istých mamičiek sa deväť mesiacov po pôrode prejavili príznaky depresie, ako nechuť do jedla, nepokojný spánok a melanchólia.
Výsledky štúdie však nie sú transparentné, keďže výskum vykonávali na vzorke dobre vzdelaných, zamestnaných žien, prevažne belošiek. Účastníčky hodnotili samé seba, čiže nejde o spoľahlivú a presnú metódu vysvetlenia ich návykov.
Podľa Schopp-Sullivanovej chceli pracujúce ženy vzdorovať stereotypom o matkách, ktoré majú kariéru, a ukázať rodine a priateľom, že oddanosť dieťaťu je na prvom mieste. Pre mamičky, ktoré sa kvôli príspevkom na Facebook dostávajú do stresu, má jednoduchú radu: dajte si pauzu. Postujte menej často, vypnite si oznámenia a nájdite iný spôsob, ako sa podeliť so svojimi blízkymi o novinky ohľadom nového člena rodiny.