Statici zavreli horelický most v Čadci, ohrozuje životy

Starý most je opäť otvorený pre chodcov
Pracovníci spoločnosti Metro Bratislava otvárajú lávku pre peších na Starom moste. Odo dneška od 9:00 je Starý most opäť otvorený pre chodcov. Lávka pre peších je v poriadku, niektoré jej časti vymenili, prípadne lepšie upevnili. Z vnútornej strany mosta bolo osadené nové zábradlie, ktoré má chrániť chodcov pred potenciálne nebezpečnými situáciami. Foto: SITA/Jozef Jakubčo

ČADCA 21. marca (WEBNOVINY) – Uzavretý horelický most na ceste I/11 v Čadci možno obísť po ceste I/11A cez tunel Horelica a vozidlá do 3,5 tony môžu využívať aj obchádzkovú trasu cez ulicu Andreja Hlinku a osadu Bukov.

„Všetky vozidlá, okrem vozidiel prepravujúcich nebezpečný náklad, budú presmerované na nové obchádzkové trasy. Odklon premávky bude vyznačený dočasným dopravným značením,“ informovala žilinská krajská policajná hovorkyňa Jana Balogová.

Vozidlá s nebezpečným nákladom musia použiť obchádzkovú trasu po ceste I/18 Žilina – Bytča – horský priechod Makov a následne po ceste II/487 Makov – Čadca. Cez Makov budú musieť uzavretý most obchádzať aj všetky vozidlá nad 3,5 tony a to v prípade výluky tunela.

O úplnom uzavretí mosta spájajúceho mestskú časť Horelica s centrom Čadce rozhodol krízový štáb Obvodného úradu v Čadci v stredu večer. Statici zhodnotili, že most ponad rieku Kysuca pod sídliskom Žarec je v stave, ktorý môže ohroziť ľudské životy.

Minulý týždeň začali horelický most opravovať cestári, niekoľkomesačná rekonštrukcia mala len spomaliť dopravu cez Čadcu usmernením premávky do jedného jazdného pruhu.

Rekonštrukcia mosta súvisí s výstavbou tridsať rokov plánovaného malého obchvatu Čadce. Dvojkilometrový mestský obchvat má stáť necelých sedem miliónov eur. Začali ho stavať v lete 2011 a hotový by mal byť najneskôr vo februári 2014.

Cez Čadcu prejde denne viac ako 30-tisíc áut, obchvat má mesto odbremeniť, vylúčiť dopravu z centrálnej mestskej zóny a umožniť dobudovanie pešej zóny. V budúcnosti má slúžiť aj ako privádzač k diaľnici D3 smerujúcej do Poľska a Česka.