Sociálna poisťovňa sa od začiatku decembra zapojí do ďalšieho kola boja s byrokraciou. Orgánom verejnom moci bude na ich žiadosť vydávať potvrdenia o nedoplatkoch na poistnom na sociálne poistenie.
„Občania – právnické ani fyzické osoby – tak nebudú musieť navštevovať dva úrady a ušetria čas i peniaze,“ tvrdí hovorca poisťovne Peter Višváder. Zmenu zavedie novela zákona proti byrokracii, ktorá nadobudne účinnosť 1. decembra 2019.
Hranica príjmu pre uplatnenie odvodovej úľavy sa zvýši, môže za to nárast priemernej mzdy
Poisťovňa bude po novom bezodkladne a bez súhlasu dotknutých osôb v elektronickej podobe zasielať orgánom verejnej moci na ich vyžiadanie údaje o evidovaných nedoplatkoch na poistnom na sociálne poistenie, a to prostredníctvom systému OverSi.
Za evidovaný nedoplatok na poistnom na sociálne poistenie sa pritom považuje pohľadávka na poistnom na sociálne poistenie a na príspevkoch na starobné dôchodkové sporenie.