Ivan Gábriš, mladý učiteľ a influencer, sa stal známym pre svoje zaujímavé a bezpečné chemické experimenty, ktoré popularizujú prírodné vedy medzi deťmi na Slovensku. V rozhovore pre SITA v podcaste Fish & Chips prezradil, ako ho k chémií priviedla nečakaná cesta a prečo práve hravý prístup dokáže rozžiariť iskru záujmu v mladých študentoch.

Bianka Rumanová bez servítky: V šoubiznise treba vedieť, čo znamená „Robím to, lebo ma to baví!“ - ROZHOVOR
Pôvodne sa chcel venovať informatike, no nakoniec získala navrch fascinácia chémiou, ktorá je podľa neho všade okolo nás. Jeho cieľom je ukázať deťom, že táto veda nie je len o vzorcoch či teóriách, ale o farebných zmenách, bezpečných výbuchoch a zaujímavých chemických javoch, ktorých výsledkom môžu dokonca byť ohňostroje či rakety. Vždy však s dôrazom na bezpečnosť.
Preto svoje experimenty najskôr dôkladne testuje, aby boli perfektné a na sociálnych sieťach prístupné čo najviac ľuďom. Popri vzdelávaní detí a mladej generácie sa mu podarilo zaradiť medzi Forbes 30 pod 30, čo vníma ako veľké ocenenie, ale zároveň aj motivácia pokračovať v popularizácii prírodných vied. Verí, že práve takéto hravé a interaktívne prístupy môžu prelomiť bariéry a presvedčiť mladých, aby sa nebáli prírodných vied ani vo svojom ďalšom štúdiu či kariére.
Rodičom odporúča experimentovať s deťmi aj doma jednoduchými chemickými pokusmi a nabáda všetkých mladých, aby neprestávali skúšať a učili sa z chýb.
Vo videopodcaste Fish & Chips sa dozviete aj to:
- čo všetko obnáša príprava a bezpečnostné opatrenia pri chemických experimentoch pre deti
- aké najšialenejšie prípady a zranenia sa Ivanovi počas experimentovania stali
- ako sa z pôvodného záujmu o informatiku dostal k popularizácii chémie a vzdelávaniu mládeže
- aké sú výzvy a radosť z učenia prírodných vied interaktívnou formou
- prečo je podľa Ivana Gábriša kľúčové, aby deti nezabudli na chémiu a fyziku
- ako zvláda stres a zlyhania počas verejných vystúpení a podnikateľských začiatkov
- čo znamená byť zaradený v rebríčku Forbes 30 po 30 a aký má tento úspech osobný význam
- aké rady dáva mladým vedeckým talentom, aby vydržali a nebáli sa experimentovať
- aké jednoduché domáce experimenty môžu rodičia robiť spolu s deťmi na podporenie záujmu o vedu
- ako Ivan buduje vzťah a dôveru so svojimi študentmi a čo je podľa neho dôležité pre ich zapojenie
