BRATISLAVA 5. mája (WEBNOVINY) – Slovenská správa ciest plánuje rekonštrukciu vybratých 45 mostov na cestách prvej triedy na celom území SR. Predpokladaná cena prác naplánovaných na šestnásť mesiacov je v rozpätí 14,71 mil. eur až 50 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Presný rozsah nákladov závisí od objemu schválenia finančných prostriedkov ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja a bude uvedený pri vyhlásení verejného obstarávania. Predpokladaný termín jeho začatia cestári neoznámili.
„Rekonštrukcia sa týka hornej stavby, spodnej stavby mostného objektu, osadenia premenlivého dopravného značenia na zlepšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky,“ informovala správa ciest. Súťaž bude rozdelená na štyri časti podľa regionálnej pôsobnosti pobočiek správy ciest. Investičná výstavba a správa ciest v Bratislave, Banskej Bystrici, Košiciach a Žiline budú mať zákazku rozdelenú na rekonštrukciu ôsmich, štyroch, trinástich a dvadsiatich mostov. Investícia má byť financovaná z európskych peňazí a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava.
V pôsobnosti bratislavskej filiálky správy ciest majú byť rekonštruované mosty v Kútnikoch, Červeníku, Holíči, Slatine, Leviciach, Mužli, Nitre a Nových Zámkoch. Banskobystrická pobočka zabezpečí obnovu mostov v Prenčove, Banskej Bystrici, Brusne a Lovinobani. Organizačná zložka v Košiciach bude mať na starosti rekonštrukciu mostov vo Viničkách, Vranove nad Topľou, Michalovciach, na Soroške, v Šarišských Lúkach, Lemešanoch, Nižnom Mirošove, Podolínci, Plaveči, Tatranskej Štrbe, Rakovčíku a Smilne. Žilinská filiálka zas zabezpečí rekonštrukciu mostov vo Veľkých Bierovciach, v Prievidzi, Opatovej, Palúdzke, Mošovciach, Poluvsí, Važci, Nižnej, Trstenej, Dolnom Kubíne, Námestove, Valaskej Dubovej, na estakáde v Žiline, ako aj v Povine, Nižnej Boci, Strečne, Radoli a Martine-Priekope.
Slovenská správa ciest so sídlom v Bratislave je samostatná rozpočtová organizácia zriadená ministerstvom dopravy k 1. januáru 1996. Vykonáva správu ciest 1. triedy vrátane investičnej činnosti, ako aj pozemkov vo vlastníctve štátu. Pre diaľnice, rýchlostné cesty a cesty 1., 2. a 3. triedy vykonáva aj dopravné plánovanie, ústrednú technickú evidenciu, centrálnu databanku a technický rozvoj spolu so súvisiacou koncepčnou, koordinačnou a metodickou činnosťou. Slovenská správa ciest má prostredníctvom dislokovaných organizačných zložiek, pod názvom Investičná výstavba a správa ciest, zastúpenie v Bratislave, Banskej Bystrici, Žiline a Košiciach.