BRATISLAVA 30. októbra (WEBNOVINY) – Spoločnosť SkyToll, a.s. musí pre systém elektronického výberu mýta od začiatku budúceho roka zabezpečiť minimálne 80 000 palubných jednotiek pre prepravcov. Generálny riaditeľ SkyToll Matej Okáli na tlačovej besede v piatok ďalej informoval, že podľa zmluvy s Národnou diaľničnou spoločnosťou o vybudovaní a prevádzke mýta počet palubných jednotiek musí byť zároveň dostatočný na to, aby uspokojil požiadavky všetkých prepravcov. Reálny počet palubných jednotiek bude podľa Okáliho závisieť od intenzity cestnej nákladnej dopravy, ktorú ťažko predpokladať, ako aj od ich skutočného využitia. Odplata za palubné jednotky, uviedol Okáli, je jediný motivačný nástroj, ktorý má zabezpečiť, aby palubné jednotky vracali vodiči, ktorí budú mýto využívať len niekoľkokrát ročne.
Sprevádzkovanie satelitného mýtneho systému v SR k 1. januáru 2010 pripravuje spoločnosť SkyToll, a.s. Založili ju členovia víťazného konzorcia SanToll, s.r.o. – Ibertax, a.s. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke viac ako 2 tis. kilometrov. Koncesná zmluva bola uzatvorená 13. januára tohto roku na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane. Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. eur. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. eur. Vyradené konzorciá sa súdia s Úradom pre verejné obstarávanie, ktorý odmietol, resp. neprijal ich všetkých dvanásť námietok proti rozhodnutiu diaľničnej spoločnosti o vyradení z tendra.
SITA