ŠKODA AUTO dodala v auguste zákazníkom 70 700 automobilov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.

BRATISLAVA 10. septembra (WBN/PR) – ŠKODA AUTO dodala v auguste zákazníkom na celom svete 70 700 automobilov. V súvislosti s ekonomickou situáciou v Číne, Rusku a vo východnej Európe celkový počet dodávok zákazníkom v medziročnom porovnaní klesol o 3,4 % (august 2014: 73 200). Výrazný rast však česká automobilka dosiahla v západnej a strednej Európe, v Indii a v Turecku. Vysoké prírastky v západnej Európe zaznamenali nové generácie modelov Fabia (plus 30,3 %) a Superb liftback (plus 132,1 %).

Automobilové trhy aj naďalej ovplyvňuje celková ekonomická situácia Číny, Ruska a východnej Európy. Pozitívny vývoj v západnej a strednej Európe iba čiastočne kompenzoval pokles v iných regiónoch,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu.

V západnej Európe si ŠKODA v auguste polepšila o 10,6 % na 27 100 automobilov (august 2014: 24 500). V Nemecku dodala česká automobilka 11 600 automobilov. V porovnaní s augustom 2014 (10 500 automobilov) to predstavuje nárast o 10,9 %. ŠKODA tak posilnila svoje postavenie jednotky medzi nemeckými importérmi. Dvojciferného, resp. trojciferného rastu dosiahla automobilka aj na trhoch Veľkej Británie (3 000 automobilov; plus 14,3 %), Španielska (1 300 automobilov; plus 54,6 %), Francúzska (1 300 automobilov; plus 12,7 %), Írska (500 automobilov; plus 35,7 %) alebo Grécka (500 automobilov; plus 162,8 %).

Na celkovo klesajúcom ruskom trhu dodala ŠKODA v auguste zákazníkom 4 300 automobilov (august 2014: 6 800 automobilov; mínus 36,3 %). Vo východnej Európe, Rusko nepočítajúc, dodala ŠKODA v auguste 2 300 automobilov (august 2014: 3 200; mínus 28,5 %). V Srbsku rástli dodávky značky dvojciferným tempom (400 automobilov; plus 11 %). Na Ukrajine a v Kazachstane sa však ŠKODA dopadom trhovej situácie neubránila.

V strednej Európe vzrástol predaj značky ŠKODA v auguste o 9,3 % na 12 200 automobilov (august 2014: 11 200 automobilov). Dvojciferným tempom rástla značka na domácom českom trhu, kde dodávky zákazníkom vzrástli o 14 % na 6 700 automobilov (august 2014: 5 900 automobilov). Dvojciferným tempom takisto rástli predaje automobilov značky ŠKODA na Slovensku (1 400 automobilov; plus 10,7 %) a v Maďarsku (700 automobilov; plus 23,1 %).

V Číne zostáva situácia na trhu aj naďalej zložitá. ŠKODA tu v auguste dodala 19 100 automobilov (august 2014: 21 600; mínus 11,4 %). Výrazný rast o 13,4 % zaznamenala značka v Indii, kde dodala 1 100 automobilov (august 2014: 1 000 automobilov). Dvojciferným tempom rástla značka tiež v Turecku (1 400 automobilov; plus 16,5 %), Austrálii (300 automobilov; plus 11,7 %) alebo na Novom Zélande (100 automobilov; plus 34,3 %).

Dodávky automobilov značky ŠKODA zákazníkom v auguste 2015 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu uplynulého roka):

ŠKODA Octavia (29.900; +20,7%)

ŠKODA Fabia (14.300; +27,9%)

ŠKODA Rapid (12.600; -33,4%)

ŠKODA Yeti (6.900; -3,5%)

ŠKODA Superb (3.800; -43,5%)

ŠKODA Roomster (600; -69,0%)

ŠKODA Citigo (predaj len v Európe: 2.600; + 4,1%)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto