BRATISLAVA 9. novembra (WBN/PR) – Vzdelávacia nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko, n.o. (JASR) s podporou ČSOB Finančnej skupiny (ČSOB FS) realizovala 28.10.2010 v hoteli Holiday Inn v Bratislave jedinečný projekt ČSOB HlavaPäta na podporu inovatívneho myslenia a kreativity študentov Ekonomickej univerzity v Bratislave.
Súťaž, ktorú ČSOB FS ako prvá spoločnosť z oblasti bankovníctva a finančníctva v spolupráci s JASR priniesla do prostredia vysokých škôl, predstavuje novú formu vzdelávacieho projektu, podporujúceho talentovaných a aktívnych študentov. Dvadsať trojčlenných tímov pracovalo 12 hodín na reálnom zadaní ČSOB FS , ktoré bolo zamerané na oblasť tvorby produktov a marketingu. Účastníci projektu, študenti končiacich ročníkov Ekonomickej univerzity v Bratislave, si vyskúšali reálny zážitok z tímovej práce, kooperácie pri riešení problémov, získali skúsenosti z prezentácie nápadov pred odbornou porotou.
Počas celého dňa sa im venovalo 14 facilitátorov z radov manažérov a zamestnancov ČSOB FS a na záver pri prezentáciách výstupov podrobila ich riešenia hodnoteniu odborná porota zložená z TOP manažérov skupiny.
„Projekt nazvaný ČSOB HlavaPäta pre kreatívnych študentov a inovatívne nápady ponúkol mladým ľuďom jedinečnú skúsenosť, ktorá nie je bežná pre ich rovesníkov, stimulovať kreativitu a svoje schopnosti a podporiť tímovú prácu pri inovatívnom riešení nastoleného problému priamo v business prostredí. Na Slovensku sme s vysokoškolákmi tento projekt vyskúšali po prvýkrát a dnes už vieme, že priniesol pozitívnu odozvu,“ hovorí generálna riaditeľka Junior Achievement Slovensko Marcela Havrilová.
Študenti mali navrhnúť motiváciu klientov k uloženiu peňazí do banky (jednorazovej sumy ako aj pravidelnému ukladaniu menších súm). Výzva vychádzala z aktuálnej situácie na trhu v oblasti klasických bankových depozit, ktorej čelia ako klienti, tak banky a ktorá je charakterizovaná už dlhšiu dobu nízkymi úrokovými sadzbami. Bolo potrebné zladiť dostatočnú atraktívnosť ponuky pre klienta pri zachovaní profitability produktového riešenia pre banku.
Víťazné riešenie bolo výnimočné tým, že predstavilo komplexný pohľad na klienta a jeho potreby v rôznych fázach životného cyklu a zároveň v produktovom riešení tím nakombinoval a využil potenciál portfólia produktov celej ČSOB FS. Študenti sa pohrali s diverzifikáciou a navrhli riešenie pre klienta a celú jeho rodinu, ktoré zohľadňovalo rozloženie jeho investícii a úspor z pohľadu časového (od krátkodobej rezervy až po dlhodobé ciele) ako aj z pohľadu rizikovosti jednotlivých produktov.
Výborne zhrnuli nielen benefity pre klienta, ale vžili sa do úlohy bankárov a zhodnotili aj prínos ich riešenia pre banku. Študenti dokázali svoj koncept nielen dobre navrhnúť, ale aj odprezentovať na vysokej úrovni, čím si získali jednoznačné sympatie nielen poroty, ale aj svojich súperov.
„Bolo pre mňa veľkým zážitkom vidieť, s akým veľkým nasadením sa študenti pustili do riešenia úlohy a ešte viac ma potešili a veľmi pozitívne prekvapili ich kvalitné výstupy, argumentačné schopnosti a prezentačné zručnosti. Teší ma vedomie, že naša vysokoškolská mládež je zdravo asertívna, angažovaná a schopná. Už teraz sa teším na jarné pokračovanie projektu HlavaPäta“, vyjadrila sa po skončení projektu manažérka Oddelenia internej komunikácie a CSR, Viera Konová.
V konkurencii 20 tímov najviac zabojovali:
1. miesto
Tím č. 14
Tomáš Baník, Národohospodárska fakulta EU, Katarína Dzurňáková, Národohospodárska fakulta EU, Juraj Hara, Obchodná fakulta
2. miesto
Tím č. 2
Lucia Janečková, Ústav medzinárodných programov, Roman Országh, Obhconá fakulta EU, Andrea Žiaranová, Národohospodárska fakulta EU
3. miesto
Tím č. 10
Ján Biačko, Národohospodárska fakulta EU, Dominika Čechová, Fakulta podnikového manažmentu, Zuzana Mojžišová, Obchodná fakulta
4. miesto – ČSOB FS sa rozhodla udeliť aj špeciálne ocenenie
Tím č. 13
Eva Bullová, Fakulta podnikového manažmentu, Lukáš Kuka, Národohospodárska fakulta, Róbert Prno, Národohospodárska fakulta
Junior Achievement Slovensko, n.o. je nezisková vzdelávacia organizácia, ktorá už 19 rokov realizuje na Slovensku podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávacie programy pre mladých ľudí. Programy podporujú ekonomické a podnikateľské myslenie, učia etickému rozhodovaniu, orientujú študentov v trhovej ekonomike ešte pred vstupom na trh práce a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže. V školskom roku 2010/2011 je do programov a aktivít zapojených viac než 16 000
V júni 2010 dosiahol počet absolventov z celého Slovenska 187 143 študentov.