BRATISLAVA 17. decembra (WEBNOVINY) – Mediálna spoločnosť Ringier Axel Springer Media AG kúpila prostredníctvom svojej slovenskej dcéry 70-percentný podiel v slovenskej firme Azet.sk,a.s. Sumu za kúpu podielu spoločnosti nezverejnili. Ako uviedol riaditeľ firmy Ringier Axel Springer Media AG Florian Fels v spoločnom vyhlásení, jeho spoločnosť touto akvizíciou okamžite získala vedúcu pozíciu na slovenskom online trhu, ktorý by mal podľa prognóz v nasledujúcich rokoch narásť až o 25 %. Spoločnosť Azet.sk momentálne dosahuje penetráciu viac ako 75 % populácie, čo predstavuje približne 1,9 milióna reálnych užívateľov.
„Portál so širokým obsahovým zameraním sa výborne hodí k našim silným mediálnym značkám a vhodne dopĺňa existujúce portfólio na Slovensku,“ vyjadril sa Fels. Ako ďalej oznámil, teší ho, že existujúci manažérsky tím okolo štyroch zakladateľov spoločnosti Azet.sk bude naďalej podporovať firmu Ringier Axel Springer AG v strednej a vo východnej Európe pri inováciách a digitalizácii. Zakladateľ a riaditeľ spoločnosti Azet.sk Milan Dubec doplnil, že spoločným cieľom obdivoch firiem je pokračovať v expanzii online biznisu spoločnosti Azet.sk a v posilňovaní jej pozície na trhu.
Spoločnosť Ringier Axel Springer Media AG vznikla v roku 2010 spojením švajčiarskeho Ringier AG a nemeckého Axel Springer AG. V súčasnosti vydáva viac ako 100 printových titulov a prevádzkuje vyše 70 online produktov. Ringier Axel Springer Media AG so sídlom v Zürichu je s obratom 414 miliónov eur, s EBITDA 62 miliónov eur a s 4 800 zamestnancami jednou z vedúcich multimediálnych spoločností v strednej a východnej Európe s aktivitami v Poľsku, Českej republike, Srbsku a na Slovensku. Vo svojom portfóliu má značky ako Fakt, Blesk, Nový Čas a Blic.
Internetový portál Azet.sk využíva v pracovných dňoch viac ako 600 tis. reálnych návštevníkov, mesačne viac ako 1,68 mil. Prevádzkovateľom portálu je firma Azet.sk, a.s. Na jeho tvorbe a rozvoji pracuje v súčasnosti 160 zamestnancov.