Neznámi páchatelia zneužívajú meno Slovenskej pošty a tiež emailovú adresu customerservice@slposta.sk, prostredníctvom ktorej komunikujú pracovníci zákazníckeho centra a zasielajú občanom podvodné emaily. V tlačovej správe na to upozornila hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
Cez internet neplaťte nič
Slovenská pošta žiada občanov, aby boli ostražití a prízvukuje, že pošta nikdy nežiada platby ani platobné údaje prostredníctvom emailov, SMS alebo sociálnych sietí.
„Akékoľvek poplatky za zásielky vrátane dobierky klient zaplatí pri preberaní zásielky či už u kuriéra, na pošte, alebo v BalíkoBOXe,“ vysvetlila Slovenská pošta.
Desiatky podvodných správ
Zaznamenaných bolo už asi 50 podvodných správ, či už prostredníctvom emailov, SMS, MMS, sociálnych sietí alebo telefonátov, ktoré vystupovali pod menom Slovenskej pošty.
Konkurencia v doručovaní balíkov je veľká, šéf Slovenskej pošty prehovoril o poklese aj BalíkoBOXoch
Ukážky takýchto falošných správ a emailov si občania môžu pozrieť na webovej stránke pošty https://www.posta.sk/informacie/pozor-na-podvody.