Slovenská pošta sa obrátila na políciu v súvislosti s falošnými e-mailami, ktoré používajú zdeformované logo Slovenskej pošty a od adresátov pýtajú poplatok za doručenie zásielky. Ako upozornila špecialista komunikácie Slovenskej pošty Iveta Dorčáková, ide o podvod, kde je zneužité meno Slovenskej pošty.
Klienti podľa Dorčákovej môžu podľa viacerých faktorov rozpoznať, že ide o podvod. Napríklad tým, že Slovenská pošta nikdy nepýta peniaze prostredníctvom e-mailov, keďže za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, alebo potom na dobierku.
Vo svojich e-mailoch používa pošta aj sledovacie či podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu, teda dvoch písmen, deviatich čísel a sufixu, ktorý označuje kód krajiny. Adresát by mal tiež pre istotu vždy skontroloval aj odosielaciu adresu.
„V prípade, že klienti na tieto podvodné e-maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní,“ uzavrela Dorčáková.