PREŠOV 13. októbra (WEBNOVINY) – Komunitná nadácia Veľký Šariš, ktorá vyhlásila v auguste 9. ročník charitatívneho grantového programu Občianska voľba Pivovaru Šariš, posunula súťaž do druhého kola.
Zo 16 prihlásených projektov posunula Rada reprezentantov pri Komunitnej nadácii Veľký Šariš do verejného hlasovania 11 projektov. Najúspešnejším z nich rozdelí 16600 , ktoré venovala do súťaže spoločnosť Pivovary Topvar, a. s. Jeden súťažný projekt môže získať najviac 3 000.
Ako informovala na tlačovej besede správkyňa Komunitnej nadácie Veľký Šariš Štefánia Lenzová, okrem sociálnych tém boli vlani prioritou ekológia, voda a životné prostredie. Tento rok dostali zelenú projekty zamerané na novú tému – zodpovedný prístup k alkoholu. „Pri zvažovaní, ktorý projekt by mal ísť do finále, sa bralo do úvahy, či žiadateľ má vo svojom projekte aj riešenie tohto problému, ktorý sa ukazuje ako aktuálny.
Mladí inklinujú k alkoholu a starí si ním riešia problémy
„Zisťujeme, že mladí ľudia inklinujú k alkoholu. Seniori dokonca riešia problémy cez alkohol. A čo nás veľmi zarmucuje, že mladé mamičky často zaparkujú svoje kočiariky pred reštauráciou a idú nielen na kávu, ale aj na alkohol, čo nie je dobré riešenie pre budúcnosť spoločnosti,“ uviedla Lenzová.
Preto do finále postúpil napr. projekt občianskeho združenia (OZ) Deťom Šariša nazvaný Mama, oco, alkohol nepatrí za volant, ktorého súčasťou je dopravné ihrisko. Do druhého kola sa dostal aj projekt OZ Trojlístok nazvaný Alkohol nie je žiadne neviniatko.
Sedemčlenná Rada reprezentantov však posunula ďalej aj projekty s iným zameraním. Petra Holakovského najviac oslovil projekt OZ Rákociho cesta, ktorého cieľom je postaviť na Šarišskom hrade informačný stánok, preto mu pridelil najviac bodov. Ďalej sa posunuli aj projekty podporujúce šport (klub Akademik), kultúru (Filmová noc na Šarišskom hrade), či sociálne orientované projekty (podpora detí s viacnásobným postihnutím).
V rukách to majú občania
Ktorý projekt nakoniec dostane grant a v akej výške, majú teraz v rukách občania. Hlasovať sa bude prostredníctvom hlasovacích kupónov v dvoch týždenníkoch a on-line na verejne dostupnej stránke tlačovej agentúry SITA webnoviny.sk. Manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti Pivovary Topvar, a. s. Miriam Šramová informovala, že hlasovacie kupóny nájdu záujemcovia v časopisoch Slovenka a Star v mesiaci november.
Aby sa podporil aj regionálny rozmer súťaže, 17-tisíc kusov časopisov s hlasovacími kupónmi sa rozdelí zdarma obyvateľom Prešova a Veľkého Šariša. Uzávierka hlasovania bude 30. novembra. Výsledky súťaže oficiálne vyhlásia začiatkom decembra. Úspešní žiadatelia o grant budú môcť použiť získané financie na svoje aktivity v priebehu budúceho roka.
Za uplynulých osem ročníkov spoločnosť prostredníctvom Občianskej voľby dostala 270 žiadostí a podporila 67 projektov celkovou sumou okolo 176-tisíc . Úspešné projekty získali celkom viac ako 40-tisíc hlasov od ľudí. Finančné prostriedky sa takto pretransformovali a zanechali trvalú stopu vregióne východného Slovenska.