Minister dopravy Roman Brecely na základe analýz predpokladá, že pri výstavbe komplikovaného úseku diaľnice D1 Turany – Hubová bude použitý s najväčšou pravdepodobnosťou variant s tunelom Korbeľka. Diaľnica medzi Bratislavou a Košicami bude podľa ministra dokončená do roku 2020, ale bez spomínaného úseku.
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo nesúhlasí s aktivitami ministerstva dopravy pri hľadaní riešenia pre nefunkčný systém automatickej kontroly elektronických diaľničných známok. Zásadne odmieta zvažovaný generálny pardon na pokuty za nezaplatenie poplatkov, ktoré len zlegalizujú dnešný stav a pomôžu neplatičom. Ministerstvo by malo oddeliť spájanie nefunkčnosti systému kontroly od vymáhania pokút.
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo v súvislosti s posudzovaním projektu výstavby a prevádzky obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 pripomenul, že koncesnú zmluvu mal podpísať predchádzajúci minister dopravy Ján Počiatek.
Problémom je pripravovaný úsek diaľnice D1 Turany – Hubová, ktorého výstavba sa pre hroziace zosuvy pôdy a možnú zmenu pôvodne plánovanej trasy údolím Váhu môže predlžiť o niekoľko rokov po roku 2020.
Roman Brecely, ktorého strana Sieť nominuje na ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, v roku 2013 pôsobil ako člen predstavenstva v Jadrovej energetickej spoločnosti Slovenska. Opoziční liberáli začnú nového ministra dopravy hodnotiť po jeho prvých krokoch.
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo predpokladá, že dôvodom rozhodnutia o zastavení prevádzky štátnych InterCity vlakov mohli byť blížiace sa parlamentné voľby a hrozba odchodu komerčných žltých vlakov RegioJetu z hlavnej domácej trate medzi Bratislavou a Košicami.