Dôvodom je dlhodobo sa zvyšujúce zaťaženie v cestnej dani, spotrebnej dani, dani z minerálnych olejov (pohonných látok) a odhalenia Najvyššieho kontrolného úradu SR o nehospodárnom výbere mýta.
Únia autodopravcov Slovenska nedávno požiadala ministra dopravy a výstavby o neodkladnú nápravu v systéme elektronického výberu mýta tak, aby vybrané finančné prostriedky boli transparentne rozdelené hlavne na obnovu diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy.
Národná asociácia STK poskytne prostredníctvom svojich členov v Prešove a okolí potrebnú kontrolu všetkých zasiahnutých vozidiel bezodplatne a prednostne.
V súčasnosti je súvisle zmodernizovaných približne 170 kilometrov železničných tratí od Bratislavy, Rače po Púchov a od Považskej Teplej po Žilinu, kde konštrukčné parametre trate umožňujú rýchlosť jazdy vlaku 160 kilometrov za hodinu.