Dôvodom je dlhodobo sa zvyšujúce zaťaženie v cestnej dani, spotrebnej dani, dani z minerálnych olejov (pohonných látok) a odhalenia Najvyššieho kontrolného úradu SR o nehospodárnom výbere mýta.
Únia autodopravcov Slovenska nedávno požiadala ministra dopravy a výstavby o neodkladnú nápravu v systéme elektronického výberu mýta tak, aby vybrané finančné prostriedky boli transparentne rozdelené hlavne na obnovu diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy.
Slovenská správa ciest použila na opravu mosta peniaze Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra, a to v rámci projektu modernizácie a rekonštrukcie mostov na cestách prvej triedy v Nitrianskom a Trnavskom kraji.
Národná asociácia STK poskytne prostredníctvom svojich členov v Prešove a okolí potrebnú kontrolu všetkých zasiahnutých vozidiel bezodplatne a prednostne.
Rozhodnutie poslancov parlamentu o svojom nezvolení za nového predsedu Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb plne rešpektuje.
Únia autodopravcov Slovenska na základe kontroly prevádzky výberu mýta žiada, aby vybrané finančné prostriedky boli transparentne rozdelené hlavne na obnovu diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy.
Zámerom štátu by pritom malo byť, aby sa výnosy z mýtneho systému vrátili do výstavby cestnej infraštruktúry. Hnutie tak reagovalo na výsledky kontroly fungovania výberu mýta, ktoré zverejnil Najvyšší kontrolný úrad SR.
Slovenská správa ciest mala v priebehu tohto roka zrekonštruovať cesty I. triedy za 50-miliónov eur, ktoré dostala od ministerstva financií nad rámec rozpočtu. Už dnes je však jasné, že sa za tieto peniaze do konca roka nestihne opraviť ani kilometer vozoviek .