Odvolali sa na informácie Katedry železničnej dopravy Žilinskej univerzity v Žiline a zároveň poukázali na dlhodobý nedostatok kvalifikovaných zamestnancov na železniciach.
Do nového roka vstupuje slovenský priemysel s očakávaním, že štát v čo možno najkratšom termíne prijme a spustí také podporné schémy, ktoré budú porovnateľné s okolitými priemyselnými štátmi.
Pokiaľ Slovensko nespustí také podporné schémy, ktoré budú porovnateľné s okolitými priemyselnými štátmi, bude veľmi ťažké udržať výrobu a zamestnanosť.
Tie stanovujú nové prerozdelenie výnosov z predaja emisných povoleniek, ako aj prijatie schémy štátnej pomoci pre kompenzáciu nepriamych nákladov za emisie CO2.
Podľa generálneho sekretára Asociácie priemyselných zväzov a dopravy Andreaj Lasza už začínajú mať problémy aj fabriky z chemického, sklárskeho či potravinárskeho priemyslu.
Skokové navýšenie vstupných nákladov však podľa neho podniky nedokážu premietnuť do zakontrahovaných zákaziek a výroba mnohých z nich tak beží v strate.
Minimálna mzda na Slovensku na rok 2023 by mohla tvoriť viac ako 57 percent z priemernej hrubej mzdy za rok 2021, čím by stúpla zo súčasných 646 eur na viac ako 691 eur.