Odvolali sa na informácie Katedry železničnej dopravy Žilinskej univerzity v Žiline a zároveň poukázali na dlhodobý nedostatok kvalifikovaných zamestnancov na železniciach.
Do nového roka vstupuje slovenský priemysel s očakávaním, že štát v čo možno najkratšom termíne prijme a spustí také podporné schémy, ktoré budú porovnateľné s okolitými priemyselnými štátmi.
Pokiaľ Slovensko nespustí také podporné schémy, ktoré budú porovnateľné s okolitými priemyselnými štátmi, bude veľmi ťažké udržať výrobu a zamestnanosť.
Tie stanovujú nové prerozdelenie výnosov z predaja emisných povoleniek, ako aj prijatie schémy štátnej pomoci pre kompenzáciu nepriamych nákladov za emisie CO2.
Podľa generálneho sekretára Asociácie priemyselných zväzov a dopravy Andreaj Lasza už začínajú mať problémy aj fabriky z chemického, sklárskeho či potravinárskeho priemyslu.
Skokové navýšenie vstupných nákladov však podľa neho podniky nedokážu premietnuť do zakontrahovaných zákaziek a výroba mnohých z nich tak beží v strate.
Minimálna mzda na Slovensku na rok 2023 by mohla tvoriť viac ako 57 percent z priemernej hrubej mzdy za rok 2021, čím by stúpla zo súčasných 646 eur na viac ako 691 eur.
Ak implementačná fáza podarí, Slovensko bude prvou krajinou strednej Európy, ktorá zavedie tento moderný pracovnoprávny inštitút, uviedla Asociácia priemyselných zväzov a dopravy.