BRATISLAVA 18. apríla (WEBNOVINY) – Mobilný operátor Orange Slovensko mal vo svojej reklame na internetové pripojenie zavádzať.
Rozhodla o tom Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) na svojom aprílovom zasadnutí, čím dala za pravdu sťažovateľovi, ktorým bol konkurenčný Slovak Telekom.
Tomu sa nepozdávalo tvrdenie Orangeu v reklame, podľa ktorého je jeho internetové pripojenie dostupné na celom Slovensku.
Navyše zatiaľ čo na banneri operátor hovoril o dostupnosti na celom území, pri prelinkovaní na jeho stránku už informuje, že je dostupný na väčšine územia Slovenska.
Reklama Orangeu podľa AK RPR sprostredkúva informácie nejasným, nezrozumiteľným a viacvýznamovým spôsobom, keďže v priemernom spotrebiteľovi môže vyvolať mylný dojem, že služba internet na doma má pokrytie na celom území Slovenska, bez výnimky, čo však nie je pravda. „Reálne je pokrytie obmedzené a ponuka nie je geograficky dostupná pre každého,“ konštatuje vo svojom rozhodnutí Rada pre reklamu.
Orange navyše podľa rozhodnutia komisie zavádzal aj v prípade reklamy na archív svojej služby Fiber TV, keď na internetovej stránke uvádzal, že jedine s jeho službou si môže zákazník archivovať programy sedem dní v týždni. Podľa AK RPR však je takéto tvrdenie klamlivé, keďže vyvoláva dojem, že jediným poskytovateľom služby, ktorá by umožňovala nahrávanie televízneho vysielania sedem dní dozadu je práve Orange.
„Pokiaľ ide o pozitívne nálezy, ako dlhoročný člen Rady pre reklamu a zástanca zavádzania etických štandardov považujeme nálezy RPR vždy za podnetné, nakoľko nám umožňujú zvyšovať naše vlastné interné štandardy, ktoré taktiež sami neustále sprísňujeme,“ okomentoval rozhodnutie komisie hovorca Orangeu Peter Tóth.