Orange Slovensko v reklame na internet ľudí zavádzal

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Orange
Foto: SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 18. apríla (WEBNOVINY) – Mobilný operátor Orange Slovensko mal vo svojej reklame na internetové pripojenie zavádzať.

Rozhodla o tom Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) na svojom aprílovom zasadnutí, čím dala za pravdu sťažovateľovi, ktorým bol konkurenčný Slovak Telekom.

Tomu sa nepozdávalo tvrdenie Orangeu v reklame, podľa ktorého je jeho internetové pripojenie dostupné na celom Slovensku.

Navyše zatiaľ čo na banneri operátor hovoril o dostupnosti na celom území, pri prelinkovaní na jeho stránku už informuje, že je dostupný na väčšine územia Slovenska.

Reklama Orangeu podľa AK RPR sprostredkúva informácie nejasným, nezrozumiteľným a viacvýznamovým spôsobom, keďže v priemernom spotrebiteľovi môže vyvolať mylný dojem, že služba internet na doma má pokrytie na celom území Slovenska, bez výnimky, čo však nie je pravda. „Reálne je pokrytie obmedzené a ponuka nie je geograficky dostupná pre každého,“ konštatuje vo svojom rozhodnutí Rada pre reklamu.

Orange navyše podľa rozhodnutia komisie zavádzal aj v prípade reklamy na archív svojej služby Fiber TV, keď na internetovej stránke uvádzal, že jedine s jeho službou si môže zákazník archivovať programy sedem dní v týždni. Podľa AK RPR však je takéto tvrdenie klamlivé, keďže vyvoláva dojem, že jediným poskytovateľom služby, ktorá by umožňovala nahrávanie televízneho vysielania sedem dní dozadu je práve Orange.

„Pokiaľ ide o pozitívne nálezy, ako dlhoročný člen Rady pre reklamu a zástanca zavádzania etických štandardov považujeme nálezy RPR vždy za podnetné, nakoľko nám umožňujú zvyšovať naše vlastné interné štandardy, ktoré taktiež sami neustále sprísňujeme,“ okomentoval rozhodnutie komisie hovorca Orangeu Peter Tóth.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Peter Tóth
Firmy a inštitúcie Orange SlovenskoSlovak Telekom