BRATISLAVA 15. júla (WEBNOVINY) – Bratislavská radnica cez víkend označila desiatky reklamných nosičov za nelegálnu reklamu a ich majiteľov tak vyzvala k odstráneniu.
Medzi nimi sú aj bilbordy reklamnej spoločnosti Akzent Bigboard. Magistrát sa však v tomto prípade pomýlil a reklamné nosiče spoločnosti označil chybne. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.
Podľa Ščepána radnica cez víkend nalepila na takmer stovku reklamných zariadení výzvu na odstránenie nosiča vonkajšej reklamy. Prioritne ich magistrát umiestňoval na tie reklamné nosiče, ktoré neboli označené v súlade so zákonom, nebola na nich informácia o vlastníkovi a boli poškodené či zničené.
„Niektoré z nosičov vonkajšej reklamy však boli označené nálepkou k odstráneniu nosiča vonkajšej reklamy chybne, pričom išlo o tie reklamné zariadenia vo vlastníctve spoločnosti, pri ktorých bolo možné vlastníka riadne identifikovať,“ priznal Ščepán.
Išlo práve o firmu Akzent Bigboard. Technický riaditeľ spoločnosti Pavol Čery už v utorkovom vydaní denníka SME tvrdil, že spoločnosť prevádzkuje a užíva reklamné zariadenia v súlade s platnou legislatívou a predpismi SR. Obe strany sa preto v utorok popoludní stretli a situáciu riešili.
Mesto a reklamná spoločnosť sa v utorok na spoločnom rokovaní zhodli, že princíp odstraňovania reklamných zariadení zo stredových zelených pásov ciest je správny. Spoločnosť Akzent Bigboard je preto ochotná svoje reklamné nosiče, ktoré sa dnes nachádzajú v stredových pásoch, postupne odstrániť, informoval Ščepán.
„Magistrát očakáva, že na výzvu zareagujú aj ostatné spoločnosti a v najbližších dňoch dôjde k dohode, aby zariadenia v blízkej budúcnosti odstraňovali samotné firmy, nie samospráva na úkor výdajov z verejného rozpočtu,“ dodal hovorca Bratislavy. Ostatné reklamné spoločnosti majú možnosť nelegálne reklamné pútače odstrániť do 15. augusta, ak tak neurobia, mesto ich chce odstrániť samo, avšak na náklady ich majiteľa.
Podľa Nesrovnala ide o falošné divadlo
„Ten, kto nalepil upozornenia na reklamné plochy, sa dopustil protiprávneho zásahu do majetku spoločnosti Akzent BigBoard a preto požiada orgány činné v trestnom konaní o prešetrenie tohto protiprávneho konania,“ citoval denník SME Čeryho. Ako ďalej informoval denník SME, nálepky na bilbordoch dlho nevydržali, už v pondelok popoludní ich niekto z väčšiny reklamných plôch strhol.
Aktivitu magistrátu v utorok neocenil predseda mestského poslaneckého klubu SDKÚ-DS a Most-Híd a kandidát na primátora Bratislavy Ivo Nesrovnal. Myslí si, že ide iba o „falošné divadlo, ktoré s Bratislavčanmi hrá primátor Milan Ftáčnik“. Nesrovnalovi sa nepáči, že Ftáčnik v marci predkladal na zastupiteľstvo materiál, ktorým sa snažil o legalizáciu 400 bilbordových plôch.
Tie podľa Nesrovnala stoja na mestských pozemkoch bez nájomnej zmluvy, ľudovo povedané, sú tu načierno. Bratislavskí mestskí poslanci vtedy materiál neschválili, neskôr sa opäť objavil na júnovom rokovaní, z toho ho však primátor Ftáčnik stiahol. V súčasnom boji mesta proti nelegálnym reklamám vidí Nesrovnal pokrytectvo, tvrdí, že „ešte pred časom chcel primátor čierne billbordy ponechať, teraz sa zviditeľňuje verejnou snahou o ich odstránenie“.
Hľadajú sa spôsoby na zníženie poštu reklám
Samospráva už nejaký čas hľadá spôsob, ako znížiť počet reklamných zariadení v meste. V zákone zatiaľ oporu nemajú, preto sa začiatkom roka dohodli s tromi reklamnými spoločnosťami na tom, že svoje reklamné zariadenia odstránia dobrovoľne.
Postupne tak mizli napríklad bilbordy zo stredových pásov ciest a nahradia ich stromy alebo kríky. Za posledný rok a pol z ulíc Bratislavy odstránili vyše 200 nosičov a mesto zo svojich pozemkov odstránilo aj 24 nelegálnych reklamných zariadení. Bratislavská radnica chce takto urobiť poriadok v oblasti vonkajšej reklamy a znížiť počet reklamných nosičov.