BRATISLAVA 12. augusta (WEBNOVINY) – Veľkí výrobcovia televíznych prijímačov stavajú svoje reklamné kampane často na nových interaktívnych funkciách. V televízore môžete mať Skype a prostredníctvom obrazovky telefonovať so známymi, prípadne sa s nimi spojiť televíznou aplikáciou pre sociálne siete – najčastejšie Facebook. Samozrejmosťou začína byť prístup na internet, video-on-demand a ďalšie podobné služby. Aj keď sa Samsung, Panasonic, LG, Sony a ďalší výrobcovia asi nemýlia v tom, že to je budúcnosť televízorov, v skutočnosti asi nie je tak blízka, ako by si priali.
Celosvetový prieskum agentúry Accenture ukázal, že surfovanie na internete prostredníctvom televíznej obrazovky považuje za dôležité len 14 percent respondentov z celkového počtu vyše 6 500, možnosť sledovať obsah na iných zariadeniach je dôležitá pre 12 percent a iba 11 percent považuje za podstatné mať možnosť využívať prostredníctvom televízora sociálne siete. Ako oveľa dôležitejšie sa ukázali iné funkcie – možnosť zastaviť program a sledovať ho s oneskorením, prípadne si ho nahrať a pustiť v inom čase. Prvú z nich považuje za podstatné v priemere 40 percent opýtaných, druhú 24 percent.
Dôvod je zrejme ten, že na interaktívnu komunikáciu máme zariadenia s jednoduchším a priateľskejším užívateľským rozhraním. Keď si niekto sadne k televíznemu prijímaču, robí tak najčastejšie preto, aby si kontinuálne a bez vyrušovania pozrel nejakú časovo dlhšiu reláciu – či už film, seriál alebo športový prenos. A v prípade, že sa chce o dojmy zo sledovaného programu podeliť s ostatnými, je to jednoduchšie cez smartfón, notebook alebo tablet pričom program naďalej beží na celej obrazovke televízora.