BRATISLAVA 7. mája (WBN/PR) – 65 mladých ľudí z rôznych stredných škôl sa 4. mája 2010 zmenilo na zamestnancov firmy Hewlett-Packard Slovakia. V rámci nového vzdelávacieho programu Innovation&creativity camp, ktorý prináša nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko, počas 12 hodín riešili študenti reálne zadanie spoločnosti zamerané na oblasť podpory a udržania talentov v časoch finančnej krízy.
„Cieľom nového vzdelávacieho programu je podpora kreativity mladých ľudí, rozvoj schopnosti myslieť inovatívne, podpora rozvoja tímovej spolupráce a taktiež podpora rozvoja prezentačných zručností. Všetky tieto oblasti v klasickej škole ešte stále absentujú a preto ich prinášame v rámci tohto jedinečného projektu, ktorý sme realizovali na Slovensku po prvýkrát v spolupráci s firmou Hewlett-Packard, “ hovorí generálna riaditeľka Junior Achievement Slovensko Marcela Havrilová.
Projekt podporuje spoluprácu dobrovoľníkov z firmy, ktorí študentom pomáhajú ako odborní konzultanti pri riešení reálnej výzvy. Prinášajú do projektu reálny biznis pohľad, svoje skúsenosti, rady, podporujú tímového ducha a podporujú najmä inovatívnosť a kreativitu. Na tomto campe spolupracovalo so študentmi 8 zamestnancov firmy v úlohe konzultantov a 3 v úlohe porotcov. Výzvu vyhlasoval generálny riaditeľ spoločnosti HP, Martin Kubala, ktorý hovorí: „Naša spoločnosť podporuje rozvoj inovácií, je jej to vlastné od začiatku jej pôsobenia a je pre nás veľmi dôležité podporiť inovácie a kreativitu mladej generácie, pretože jej nápady a riešenia sú reálne využiteľné v biznise“.
Víťazný tím bude reprezentovať Slovensko na európskom finále pod názvom HP Social Innovation&creativity camp, ktoré sa uskutoční 25. a 26. mája v Bruseli.
O ORGANIZÁTOROVI
Junior Achievement Slovensko, n.o., je stabilná profesionálna vzdelávacia nezisková organizácia, ktorá 18 rokov realizuje na Slovensku podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávacie programy pre mladých ľudí. Programy sú realizované metódou zážitkového učenia, podporujú ekonomické a podnikateľské myslenie, učia etickému rozhodovaniu, orientujú študentov v trhovej ekonomike ešte pred vstupom na trh práce a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže. Programy mladých ľudí motivujú ako byť podnikateľmi, ako si zlepšiť svoje zručnosti pre zamestnanosť a zvýšiť finančnú gramotnosť. V školskom roku 2009/2010 je do programov a projektov JASR zapojených asi 16 000 študentov a v júni 2009 dosiahol počet absolventov z celého Slovenska 174 000 študentov.
Junior Achievement Slovensko je licenčným partnerom Junior Achievement Worldwide a Junior Achievement – Young Enterprise Europe.
Viac informácií o organizácii JASR nájdete na webovej stránke www.jasr.sk
Marcela Havrilová, generálna riaditeľka
Junior Achievement Slovensko