BRATISLAVA 5. januára (WEBNOVINY) – Majitelia aktivovaného elektronického občianskeho preukazu a zaručeného elektronického podpisu majú od 1. januára k dispozícii online niektoré služby z agendy hlásenia trvalého a prechodného pobytu, vrátane získania potvrdení.
Sú na TEJTO webstránke v záložke Životné situácie, kde postupne pribudnú služby z oblasti dopravných evidencií, registra obyvateľov, matrík a z ďalších agend, ktoré ministerstvo vnútra postupne elektronizuje.
Ako informoval na svojom webe rezort vnútra, ďalšou sprístupnenou službou, tentoraz z agendy dokladov, je Modifikácia kontaktných údajov. Tá umožňuje prihlásenému užívateľovi modifikovať e-mailovú adresu, telefónne číslo a diskrétny údaj evidovaný v informačnom systéme agendy občianskych preukazov.
Od nového roka tak ministerstvo vnútra sprístupňuje prvé elektronické služby, najprv z agendy hlásenia pobytu. Služby budú časom k dispozícii aj na Ústrednom portáli verejnej správy Slovensko.sk. Ministerstvo vnútra pripomína, že sprístupnenie elektronických služieb bude postupné, čo platí aj pri službách ostatných rezortov.