BRATISLAVA 30. júna (WEBNOVINY) – Spoločnosť News Corporation predala svoju neprosperujúcu sociálnu sieť MySpace internetovej reklamnej firme Specific Media. News Corporation zaplatila v roku 2005 za MySpace 580 miliónov amerických dolárov, ale jeho používatelia prešli na konkurenčné sociálne siete Facebook a Twitter, čím spoločnosť stratila zisky z reklamy.
Detaily aktuálneho predaja MySpace nie sú známe, ale podľa nepotvrdených správ, ktoré priniesla agentúra Reuters, Specific Media zaň zaplatila iba 35 miliónov dolárov (v prepočte zhruba 24,3 milióna eur). Spoločnosť Specific Media oznámila, že podiel bude mať aj spevák a herec Justin Timberlake. Práve on zohrá „hlavnú úlohu pri rozvoji kreatívneho smerovania a stratégie pre napredovanie spoločnosti,“ uviedla Specific Media.
Firmu Specific Media založili v roku 1999 traja bratia – Tim, Chris a Russell Vanderhookovci – a jej sídlo sa nachádza v kalifornskom meste Irvine. MySpace bol v čase, keď ho kúpila News Corporation mediálneho magnáta Ruperta Murdocha, vedúcou sociálnou sieťou. Avšak jeho rivali ho zatienili a aj napriek snahám o jeho oživenie sa stal finančnou bezodnou studňou. Specific Media v súvislosti s ďalšími plánmi s MySpace oznámila, že očakáva „digitálnu inováciu novej generácie“, ktorú chce docieliť skombinovaním jej platforiem.
Podľa štatistickej spoločnosti comScore MySpace v auguste 2005 navštívilo 21,8 milióna ľudí, pričom na Facebook sa vtedy prišlo pozrieť iba 8,3 milióna používateľov. V máji 2011 stúpla mesačná návštevnosť Facebooku na 157,2 milióna, pričom na MySpace chodí každý mesiac okolo 34,9 milióna ľudí. Facebook má okrem toho po celom svete takmer 700 miliónov používateľov.