Matovič cúva pred rozhovormi v tlačených médiách a na spravodajských portáloch

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Igor Matovič
Premiér Igor Matovič. Foto: archívne, SITA/Kancelária NR SR

Premiér Igor Matovič (OĽaNO) neposkytuje rozhovory pre tlačené médiá a spravodajské portály. Prednosť dáva účasti v televíznych a rozhlasových reláciách. Na otázku, aký má na to premiér dôvod a či tento svoj postoj zmení, tlačový odbor Úradu vlády SR od minulého týždňa portálu SITA.sk neodpovedal.

Politický analytik Ján Baránek povedal, že asi ráta s tým, že elektronické médiá majú väčšiu sledovanosť ako printové. „Nemusí to byť vždy tak. Šírenie printových médií a spravodajských portálov je síce iné, ale môžu mať niekedy porovnateľný dopad. Ďalší dôvod je, že je to pre neho pohodlnejšie ako písať odpovede,“ mienil Baránek.

Vašečka by za odmietaním niektorých médií hľadal stratégiu

Sociológ Michal Vašečka z Fakulty masmédií Paneurópskej vysokej školy by za odmietaním tlačených médií hľadal komunikačnú stratégiu. „Neviem, či iba predsedu vlády alebo je to už aj práca nejakého tímu, o ktorom nevieme,“ povedal Vašečka.

Ako ďalej poznamenal, premiér sa niektorým médiám zjavne vyhýba a veľmi s nimi nehovorí. „Toto nemusí byť stratégia, je to individuálne. Nie je prvý. Takto sa správali mnohí. Je faktom, že nikdy toto delenie médií neviedlo k tomu, aby ľudia mali kompletný obraz o činnosti vlády a premiéra, po čom on stále volá,“ zhodnotil sociológ.

Jedným z vysvetlení by mohlo byť, že  premiér chce vystupovať naživo a zrejme má pocit, že jeho vyjadrenia sú upravované. Prípadne, ako hovoria politici, neodznejú v kontexte. Baránek si myslí, že takáto interpretácia by mohla zohrávať úlohu, ale nie hlavnú. „Nespoliehal by som sa na to, pretože stále môže požiadať o autorizáciu rozhovoru,“ podotkol Baránek.

Premiér Matovič okrem účasti  v reláciách elektronických médií často oznamuje svoje posolstvá verejnosti prostredníctvom sociálnej siete. Neraz na nej posiela odkazy aj politickým partnerom v koalícii alebo prezidentke Zuzane Čaputovej. Rovnako sa podelí s verejnosťou o svoje osobné zážitky. Analytik Baránek pred časom povedal, že Matovič by mal mať na sociálnej sieti svoju osobnú súkromnú stránku a zvlášť oficiálnu ako predseda vlády. Inak podľa Baránka premiér mieša politické posolstvá s osobnými vecami.

Ján Baránek
Politický analytik Ján Baránek

Prípad Arca? Matovičovi chýba poradca na komunikáciu

Za nezvládnutú považuje analytik aj komunikáciu premiéra o tom, že jeho manželka investovala peniaze do spoločnosti Arca Investments. Pôvodne týždenník Plus 7 dní priniesol informáciu, že premiérova manželka údajne mala dať až do 10 miliónov eur do Arca Capital.

Najskôr Matovič na otázku o investícii reagoval, že sa štrnásť rokov manželky nepýtal, akým spôsobom má uložené peniaze a „možno je to pravda, možno nie“. Neskôr, keď sa objavili pochybnosti, či nebola jeho manželka zvýhodnená pri vyplatení peňazí po prevalení informácií, že Arca Capital je v problémoch, Matovič informoval, že išlo o útok bývalých premiérov Roberta Fica (Smer-SD) a Petra Pellegriniho (Hlas-SD).  Uviedol, že manželka má tri zmenky Arca Investments po 200-tisíc eur, ktoré jej nevyplatili.

Spôsob, akým Matovič v tomto prípade vystupoval na verejnosti, podľa analytika Baránka svedčí o tom, že premiér nemá poradcu na komunikáciu a už vôbec nie na krízovú komunikáciu. Podľa Baránka až neuveriteľne znie, keď Matovič povie, že nevie, kde má jeho manželka uložené peniaze. „Jeho typický volič ráta každé euro, a keď povie, že nevie, čo jeho manželka robí s miliónmi, to je strašné posolstvo voličovi. Veľa ľudí si to celkom oprávnene môže vysvetliť ako aroganciu a neúctu,“ zakončil Baránek.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Igor MatovičJán BaránekMichal VašečkaPeter PellegriniRobert Fico
Firmy a inštitúcie Arca CapitalArca InvestmentsFakulta masmédií Paneurópska vysoká školaÚrad vlády SR