BRATISLAVA 19. septembra (WEBNOVINY) – Sobotné referendum zaujalo ľudí viac ako minuloročné voľby do Európskeho parlamentu (EP). Aj napriek slabej kampani, ktorú referendu robila len strana SaS, sa na plebiscite zúčastnilo 998 142 ľudí, čo je o 144 609 voličov viac ako na eurovoľbách. Tie sa konali 6. júna 2009 a keďže sa v nich o hlasy voličov uchádzalo 16 politických subjektov, predchádzala im i masívnejšia kampaň a oslovovanie voličov zo strany politikov.
Referendová kampaň stála 130-tisíc eur, z ktorých SaS zaplatila tisíc billboardov, 2,5 milióna letákov, inzerciu v tlačených médiách, spoty v televízii a rozhlase a rozposlanie e-mailov na vyše 500-tisíc adries.
Podľa politológa Grigorija Mesežnikova sú príčiny nízkej účasti pri eurovoľbách a referende odlišné. „V prípade Európskeho parlamentu ide o voľbu zástupcov do inštitúcií, ktoré majú vysokú dôveryhodnosť na Slovensku, ale ľudia nevidia reálnu možnosť ovplyvniť situáciu v SR,“ povedal agentúre SITA Mesežnikov. Ako dodal, pri referende majú hlasujúci väčší pocit, že rozhodujú sami o
SITA