Silný vietor nafúkal nový sneh na záveterné strany, kde sa vytvorili málo stabilné snehové dosky a vankúše. Uvoľnenie lavín na týchto miestach je možné už pri malom dodatočnom zaťažení.
Tatranský ľadový dóm sa nachádza na Hrebienku vo Vysokých Tatrách. Impozantná bazilika je postavená zo 47,5 tony ľadu. Na návštevníkov dómu čakajú každú nedeľu aj divadelné vystúpenia.
Cieľom prítomnosti hliadky na tatranských svahoch je výchova lyžiarov a zvýšenie ich bezpečnosti na zjazdovkách. Kontrolovať by tiež mala výučbu lyžiarskych kurzov.
BRATISLAVA 30. novembra (WEBNOVINY) – Prezident Andrej Kiska sa na portáli www.brandingslovenska.com zapojil do diskusie o značke Slovenska. Vznik portálu iniciovalo ministerstvo zahraničných vecí, ktoré proces tvorby značky Slovenska koordinuje. Hlava štátu vo svojom video príhovore označil Slovensko za „krajinu úžasných ľudí, ktorá má čo ponúknuť svetu“ a upozornil na rozmanitosť Slovenska, ktoré ponúka množstvo prírodných, historických aj kultúrnych hodnôt. Hlava štátu vyzdvihuje húževnatosť Slovákov „Ak by som chcel niekoho zo zahraničia ku nám dostať, povedal by som mu, poď sa pozrieť, ale nechoď len na jedno miesto,“ hovorí prezident. Kiska by turistom odporučil návštevu najmenších veľhôr na svete – Vysokých Tatier či Slovenského raja. Podľa prezidenta sa tiež oplatí vidieť historické spišské mestá, Bratislavu, ale aj naše vodné centrá a lyžiarske strediská. Hlava štátu vo videu vyzdvihuje húževnatosť Slovákov a ich ochotu tvrdo pracovať. Mnohí zahraniční investori podľa neho pozitívne hodnotia vysokú kvalitu práce, technickú zručnosť a inovatívnosť ľudí na Slovensku. Prvá etapa verejnej diskusie k pripravovanej novej značke Slovenska vyvrcholí v decembri. Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí sa pustilo do tvorby značky krajiny, tzv. brandingu, tento rok. „Jedna z nových výziev je otázka vnímania Slovenska vo svete,“ povedal vo februári minister zahraničia Miroslav Lajčák. Podľa neho len známa a pozitívne vnímaná krajina dokáže vzbudiť dôveru u zahraničných investorov a pritiahnuť väčšie množstvo turistov. Možnosť vyplniť dotazník Cieľom rezortu diplomacie bolo vyvolať k značke Slovenska diskusiu, do ktorej by sa zapojila aj verejnosť. Po spracovaní výstupov diskusie vyhlásia verejné obstarávanie, ktorým sa vyberie subjekt, ktorý pripraví komplexný branding – od sloganov, loga až po prospekty a celú kampaň. „Branding sa musí zakladať na pravde, funguje len taká značka, s ktorou sa vie stotožniť domáca verejnosť,“ tvrdí Lajčák. Súčasťou portálu www.brandingslovenska.com je krátky dotazník, ktorý môžu po zaregistrovaní vyplniť všetci záujemcovia o tému identity Slovenska a o prezentáciu našej krajiny v zahraničí. Na konci roka budú vyplnené dotazníky vyhodnotené a získaná spätná väzba verejnosti bude podľa rezortu zahraničia dôležitým vstupom pre ďalšie kroky v tvorbe značky Slovensko.