Pokles na domácom trhu s doručovaním balíkov o 10 % ešte viac zvýšil konkurenčný boj. Generálny riaditeľ štátnej spoločnosti Slovenská pošta, a. s., Ľubomír Mindek potvrdil, že konkurencia je veľká a všetci doručovatelia po úspechu v minulom roku nastavovali kapacity na ďalší rast, ten ale neprišiel.
Môže prísť ku konsolidácii
Slovenská pošta tento rok zvýšila počet balíkových terminálov na 155 v reakcii na to, že Slováci počas dvoch rokov pandémie vo veľkom nakupovali cez internet.
Slovenská pošta pripomína, že všetky elektronické služby štátu sú opäť dostupné
„Časom asi narazíme na nejakú hranicu a nevyhneme sa zdieľanej ekonomike. BalíkoBOXy môžu začať pôsobiť rušivo a príde ku konsolidácii,“ zhodnotil vývoj na balíkovom trhu Mindek.
„Na západe už takéto projekty fungujú, existujú boxy dostupné pre všetkých doručovateľov,“ priblížil v rozhovore na sociálnej sieti na účte Ministerstva dopravy a výstavby SR.
Listov sa posiela menej
Doručovanie listových zásielok sa za posledné roky prepadlo o 30 %, čo znamená, že sa posiela približne o 50 miliónov listov menej. Slovenská pošta preto výrazne investuje do elektronizácie služieb, procesov a zároveň sa snaží znižovať náklady.
„Finančne je to dosť cítiť, preto musíme optimalizovať a fungovať inak. Nevyhneme sa transformácii poštovej siete,“ upozornil Mindek.
Digitalizácia služieb pošty
„Máme niekoľko stoviek malých pôšt, kde je obrat do 100 eur denne a z ekonomického hľadiska je teda jasné, že musíme niečo zmeniť. Služby chceme a musíme zachovať, ale kamenné pobočky nebudú v takom rozsahu, ako sú dnes,“ dodal generálny riaditeľ Slovenskej pošty.
V budúcom roku sa spoločnosť zameria aj na digitalizáciu svojich služieb a rozvoj mobilnej aplikácie tak, aby čo najviac vyšla v ústrety zákazníkom.