Vedomostná hra preverila vedomosti žiakov základných a stredných škôl (video)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
ekoolympiáda

Ekoolympiáda je digitálna vedomostná hra, ktorá sa snaží šíriť vedomostí z oblasti ochrany životného prostredia, udržateľnosti a klimatickej zmeny. Ide o projekt z dielne Občianskeho združenia Planet Lover.

Saša Madrová, zakladateľka o.z. Planet Lover uviedla, že tento rok okresali možnosť súťažiť o 5 a 6.ročník ZŠ, no napriek tomu sa do hry zapojilo takmer 10 tisíc žiakov a študentov. Spolu išlo o 590 škôl a celkovo zahrali viac ako 2 500 000 milióna otázok.

Vedomostná hra bola rozdelená do piatich kategórií

Išlo o témy, oceán, voda, pôda, klimatická zmena a odpad. Žiaci si mohli trénovať otázky na tzv. trenažéri otázok, ktorý fungoval na základe konkrétnej otázky a z viacerých možných odpovedí. Po zakliknutí, žiak okamžite vedel, či odpovedal správne, resp. prečo jeho odpoveď nebola správna.

Školy boli oslovované aj pomocou Slovenskej komisie pre UNESCO, ktorá prebrala záštitu nad hrou, taktiež aj Slovenský olympijský a športový výbor a priame oslovovanie škôl napríklad aj prostredníctvom portálov SITA Webnoviny a SITA Klíma.

„Zo strany škôl a študentov bol veľký záujem, paradoxne, nemajú veľa nástrojov na to, aby sa tejto téme venovali v rámci osnov. Aplikácia pre školy slúžila aj ako učebná pomôcka,“ spresnila Madrová.

Na zapojenie sa do súťaže bola potrebná registrácia, aby sa mohli výsledky analyzovať, ktorý kraj sa ako zapája, aké školy prejavili záujem. Okrem toho, odmenili 15 výhercov. Traja najlepší 19. apríla v sprievode s učiteľmi zažili dobrodružný EKO deň počas ktorého spolu s olympionikmi navštívili Olympijské múzeum, spoločne sa naobedovali a deň ukončili v Zážitkovom centre vedy Aurelium.

S akými otázkami sa museli deti popasovať?

Medzi zaujímavé otázky sa radí aj informácia o tom, čo negatívne ovplyvňuje morský život, ako pomáhajú veľryby produkovať kyslík, či koľko gramov uhlíka sa vyprodukuje pri jednom vyhľadávaní na internete.

Dôvodom spustenia aplikácie bolo podľa Madrovej najmä to, že je o týchto témach u detí vidieť veľký nedostatok faktických informácií. Otázky boli stavené tak, aby ich zaujali, chceli hľadať odpovede a dopytovali sa, prečo to tak je.

olympijské múzeum

Čo bolo negatívom?

Najväčším negatívom celej hry je, že aplikácia mala limit na počet hráčov, nakoľko sme nečakali taký nápor. Keďže si apku vyvíjajú sami, financovanie nie je jednoduché pre tak malú organizáciu.

„Našim cieľom je do budúcna upraviť aplikáciu tak, aby nemala stanovený limit hráčov a ak sa tento cieľ podarí splniť, začať ju posúvať aj do zahraničia” upresnila zakladateľka Planet Lover.

Na záver dodala, že za šírenie veľmi pekne ďakuje ambasádorom – slovenským športovcom – Zuzane Rehák Štefečekovej, Danke Bartekovej a Filipovi Polášekovi, ktorí ochotne venovali čas pre zdieľanie tejto hry, ako aj čas pre výhercov počas zážitkového dňa.

ocenenia - ekoolympiáda

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Planet Lover