Lidl rozširuje flotilu ekologických kamiónov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dsc_2343.jpg
Foto: Lidl

Kamióny ohľaduplné k životnému prostrediu využíva Lidl už na celom Slovensku.

Obchodný reťazec Lidl sa v čoraz väčšej miere spolieha na ekologickú logistiku. Kamióny s kombinovaným pohonom CNG/LNG využíva už na celom Slovensku. Ide o plynový pohon, ktorý nevytvára takmer žiadne emisie. Takéto vozidlá zásobujú tovarom predajne zo všetkých troch logistických centier Lidla na Slovensku – zo Serede, Nemšovej i Prešova. Diskontný reťazec aj tak ďalším krokom potvrdzuje, že mu záleží na ochrane životného prostredia.

 „Našim zákazníkom garantujeme denne čerstvý tovar a súčasne pri každej našej činnosti berieme ohľad na životné prostredie. Zosúladiť tieto dva záväzky sa snažíme prostredníctvom ekologických riešení,“ povedal Miroslav Růžička, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť predaja a logistiky, a dodal: „V rámci nášho konceptu zelenej logistiky rozširujeme počet kamiónov na kombinovaný plynový pohon, ktoré sú oveľa ohľaduplnejšie k životnému prostrediu než bežne používané vozidlá. Celú našu logistiku sa snažíme plánovať čo najefektívnejšie, kamióny vyťažovať naplno a využívať ich aj na spätnú logistiku z predajní na centrálne sklady.“

Img_0570.jpg
Foto: Lidl

Na jednu nádrž plynu CNG zvládne kamión bez problémov 400 kilometrov. Keď sa k tomu navyše pridá kvapalné LNG, dojazd sa predĺži až na 1200 kilometrov. Okrem neznečisťovania ovzdušia sú zelené kamióny aj výrazne menej hlučné. Ekologické kamióny budú prednostne zavážať tovarom predajne v husto obývaných zónach.

Diskontný reťazec sa dlhodobo snaží znižovať vlastnú uhlíkovú stopu. Vo všetkých budovách patriacich spoločnosti Lidl Slovenská republika sa využíva výhradne energia z obnoviteľných zdrojov, z produkcie vodných elektrární. Sedem predajní má na strechách inštalované fotovoltaické panely na výrobu elektrickej energie priamo zo slnečného žiarenia. V priebehu minulých rokov sa takýmto spôsobom podarilo vyrobiť 137 350 kWh, čo v prepočte znamená viac ako 40 ton emisii CO2, ktoré neboli vypustené do ovzdušia. Lidl taktiež vymenil vo všetkých svojich predajniach staré osvetlenie za LED technológie, orientuje sa na energeticky efektívne spotrebiče, má jedno z najekologickejších logistických centier v Európe a úspešne implementoval systém energetického manažérstva podľa normy ISO 50001. Lidl tiež vo svojich nových predajniach inštaluje tepelné čerpadlá využívajúce energiu z okolitého prostredia a namiesto syntetických chladí používa prírodné, ktoré majú nižšiu hodnotu indexu Globálneho Potenciálu Otepľovania (GWP). Aj vďaka tomu obstál diskont ako jedna z prvých firiem na Slovensku v environmentálnom audite organizácie ENVI-PAK a získal certifikát pre zodpovedné organizácie.

Inzercia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať