BRATISLAVA 22. apríla (WBN/PR) – Bankovým pobočkám je mnohokrát vyčítané, že nedokážu flexibilne reagovať na meniace sa požiadavky trhu. Na druhej strane stojí rýchle internetové bankovníctvo, pomocou ktorého dnes klienti vybavia takmer všetko, bez návštevy banky.
Trend miznúcich kamenných pobočiek je podľa portálu SNL FINANCIAL badateľný hlavne v USA. Počas minulého roka v Spojených štátoch zaniklo takmer 1500 kamenných pobočiek bánk, čo je od roku 2002 najvyšší počet zatvorených prevádzok. Finanční experti sa zhodujú v názore, že aj mnohým pobočkám bánk v Európe hrozí zánik už počas roka 2014. Poradenská spoločnosť Bain & Company dokonca predpokladá, že do roku 2020 budú banky nútené zatvoriť okolo 40 % z nich.
Novodobý spotrebiteľ chce rýchle riešenia – aj v bankovníctve
Rýchlosť, vďaka ktorej je pomocou internetu možné vybaviť takmer všetko, dnešného spotrebiteľa baví a plne sa jej prispôsobuje. Novodobý zákazník chce svoje problémy riešiť rýchlo a efektívne a to platí ako v iných odvetviach, tak aj v bankovníctve. Jediná banka, ktorá na Slovensku funguje výlučne prostredníctvom internetu je online banka Zuno. Patrí pod skupinu Raiffeisen Bank International a od svojho vzniku získala niekoľko ocenení za štandardizovanú implementáciu internetového bankovníctva. V súčasnosti má viac ako dvestotisíc klientov u nás a v Českej republike.
Od účtu po refinancovanie
Nahradia služby online bankovníctva kamenné banky? Zatváraniu pobočiek sa mnohé banky stále bránia, aby si „nepohnevali“ spotrebiteľov, ktorí si bez pobočky banku predstaviť nevedia. V online banke si však dnes už môže vybaviť klient všetko – otvoriť účet, požiadať o pôžičku či refinancovať svoj úver, a to za omnoho kratší časový interval. „V Zuno je žiadosť o úver vyplnená v priemere za 8 minút. Rýchlo a jednoducho, priamo v online bankingu vyplní klient formulár a podpíše žiadosť pomocou sms – kódu,“ informuje Lukáš Fúčela, produktový špecialista v online banke Zuno.