BRATISLAVA 26. augusta (WEBNOVNIY) – Žiadne výrazné rušenie liniek bratislavskej mestskej hromadnej dopravy nebude. Informoval dnes o tom na tlačovej besede primátor Milan Ftáčnik.
Namiesto 13 liniek, ktoré navrhoval zrušiť Dopravný podnik Bratislava, a.s., zrušia len dve, ktoré sú nahraditeľné inými, teda linky 7 a 38. Redukcie intervalov sa podľa Ftáčnika nebudú týkať tých liniek, ktorých zrušením by sa zhoršila obsluha územia.
„Je to dopad na cestujúcich, ale je to podľa nás najmenej bolestivý dopad,“ uviedol Ftáčnik. Zmeny v mestskej hromadnej doprave budú platiť od 4. septembra do 31. decembra.
Zmeny čakajte na týchto linkách
Redukcia intervalov sa bude týkať spojov, ktoré budú premávať v prázdninovom režime do 19. septembra, konkrétne liniek 31, 39, 84, 91, 191, 192. Trvalo obmedzený interval budú mať linky 9 a 50. Prevádzku upravili na linke 133, ktorá ide súbežne s električkou z Karlovej Vsi. Linka 133 tak bude premávať iba v rannej špičke.
Prevádzku bude mať upravenú aj spoj 74, bude premávať len ráno a popoludní. Upravenú trasu budú mať štyri linky. Linka 66 bude medzi zastávkami Trhovisko a Slovanet premávať priamo po Záhradníckej ulici. Doterajšie zastávky Saleziáni a Zimný štadión sa rušia. Linka 78 bude premávať v doterajšom časovom rozsahu, avšak so skrátenou trasou Dolné hony-Vrakuňa-Drieňová-Trnavské mýto-Dostojevského rad-Šafárikovo námestie.
Linku číslo 89 zrušia, nahradí ju nová linka 82, ktorá zabezpečí obsluhu Sadu Janka Kráľa. Jej trasa bude Nový most-Einsteinova-Viedenská cesta-Sad Janka Kráľa, v opačnom smere Sad Janka Kráľa-Krasovského-Einsteinova-Nový most. Obsluhu Cintorína Petržalka zabezpečí zachádzka vybraných spojov linky číslo 80.
Pokladnica je prázdna
Zmenami v mestskej hromadnej doprave ušetrí dopravný podnik 650-tisíc vozokilometrov, čo mu prinesie úspory 800 000 eur. Podľa Ftáčnika má dopravný podnik ušetriť 500-tisíc eur vlastnými silami, o ďalších 500-tisíc mu zvýši rozpočet mesto. Dopravný podnik Bratislava podľa generálneho riaditeľa Ľubomíra Belfiho víta zvýšenie príspevku z mestského rozpočtu o 500-tisíc eur. Vzhľadom na kritickú finančnú situáciu, v ktorej sa podnik nachádza, to však považuje za nedostatočné.Balík úsporných opatrení, ku ktorým podnik pristúpil hneď po nástupe nového manažmentu, podľa Belfiho zďaleka nevyrieši finančné problémy spoločnosti.
Podnik urobil zásadné kroky na úsporu prevádzkových nákladov a v súčasnosti znižuje stavy zamestnancov. Zástupcovia dopravného podniku navrhli aj redukciu spojov a predĺženie intervalov, ktoré by predstavovali úsporu 1,8 mil. eur.
Poslanci podľa Belfiho nereflektujú skutočnosť, že mesto nemá peniaze na zabezpečenie služieb v takom rozsahu, v akom si ich objednáva. Napriek tomu, že dopravný podnik sústavne upozorňuje na závažné problémy, ktoré môžu v budúcnosti ovplyvniť kvalitu cestovania, dlh mesta voči podniku narastá. Belfi uviedol, že súčasná finančná situácia je dôsledkom hospodárenia z minulých rokov, preto je nevyhnutné prijať opatrenia, ktoré by viedli k stabilizácii podniku.
„Manažment od nástupu upozorňuje na kritickú finančnú situáciu. Nie sme schopní platiť záväzky našim dodávateľom, čo ohrozuje prevádzkyschopnosť vozidiel, a v konečnom dôsledku zhorší kvalitu služieb. Odsúhlasené návrhy magistrátu považujeme za nedostatočné,“ uviedol Belfi. Mesto podľa neho nedokáže poskytnúť záruky splatenia dlhu voči dopravnému podniku, čím zvyšuje jeho platobnú neschopnosť.