Alibaba a JD.com počas sviatku Singles Day vykázali rekordné tržby

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Alibaba
Foto: ilustračné, Chinatopix via AP.

Čínske giganty v oblasti internetového predaja Alibaba a JD.com v pondelok počas sviatku Singles Day dosiahli na svojich platformách predaj v objeme takmer 70 mld. USD. Firma Alibaba uviedla, že predajcovia na jej platformách dosiahli tržby 38,3 mld. USD.

Tržby cez platformy spoločnosti JD.com boli na úrovni 29,1 mld. USD. Počas vlaňajšieho sviatku Singles Day firma Alibaba hlásila tržby 30,8 mld. USD.

Predaj cez internet v Číne rastie rýchlejšie ako celkový maloobchod, ale jeho tempo sa tiež zmenšuje, keďže sa spomaľuje rast ekonomiky. Predaj prostredníctvom internetu v krajine za január až september medziročne stúpol o 16,8 percenta na 825 mld. USD. V uplynulých rokoch pritom internetový predaj v Číne ročne rástol v priemere o 30 percent.

(1 EUR = 1,1041 USD)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie JD.com