GfK: Medzi firmami cítiť pozitívnejšie nálady

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
GfK
Foto: 3.bp.blogspot.com

BRATISLAVA 12. mája (WEBNOVINY) – Medzi firmami cítiť pozitívnejšie nálady. Ako ďalej vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, očakávania najvyšších predstaviteľov komerčnej sféry na Slovensku na tento rok sú pomerne optimistické, a to aj napriek tomu, že asi dve pätiny firiem významne zasiahla kríza. Polovica respondentov si myslí, že podmienky na trhu sa v tomto roku mierne zlepšia. Zhruba 66 % oslovených manažérov predpokladá, že ich obrat bude v tomto roku rásť a 21 % očakáva stagnáciu.

V prieskume sa spoločnosť GfK najvyššieho vedenia spoločností na Slovensku tiež pýtala, či sa podľa nich zmení v tomto roku poradie hráčov v ich segmente. Asi 42 % opýtaných sa zhodlo na tom, že podiel na trhu sa zmení, pričom poradie hráčov sa intenzívnejšie zatrasie v sektore služieb a obchodu. „Kríza prispela a ešte prispeje k rozsiahlym horizontálnym zmenám vo vybraných sektoroch,“ uviedol Martin Mravec zo spoločnosti GfK Slovakia.

Strategickými prioritami spoločností v tomto roku je naďalej optimálna nákladová štruktúra. S odstupom nasleduje kvalita predajnej siete a kvalita produktov. Ďalšími prioritami v komerčnej sfére na Slovensku je motivácia zamestnancov, efektívna marketingová komunikácia a inovácie.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia s názvom „Pohľad firiem na trh“, do ktorého sa v apríli zapojilo vyše 120 najvyšších top executives v komerčnej sfére na Slovensku. Cieľovou skupinou boli riaditelia a konatelia na Slovensku zo sektora služieb, priemyslu a obchodu.

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať