Firmy musia začať s daniarmi komunikovaťelektronicky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Počítače, kancelária, ľudia
Foto: shutterstock.com

BRATISLAVA 1. januára (WEBNOVINY) – Zhruba 15-tisíc firiem, ktoré budú od 1. januára povinné komunikovať s finančnou správou elektronicky, stále jej úrady kvôli elektronickej komunikácii nekontaktovalo.

Nový portál

Od začiatku nového roka pritom platí povinnosť výhradne elektronickej komunikácie s daňovými a colnými úradmi pre všetkých platcov dane z pridanej hodnoty a daňových poradcov, advokátov a zástupcov za daňový subjekt, ktorý zastupujú pri správe daní. Koncom novembra bolo takýchto podnikov 30-tisíc. Ich počet teda za posledný mesiac roka o polovicu klesol.

Finančná správa už od 1. januára 2014 spúšťa nový portál, ktorý bude vstupnou bránou pre elektronickú komunikáciu. Dostupný bude na adrese www.financnasprava.sk/titulna-stranka. Registrácia na novom portáli bude možná od 1. januára 2014.

Hrozia pokuty

Spoločnosti, ktoré napriek povinnosti elektronicky komunikovať s finančnou správou nebudú, sa vystavujú možným sankciám. „V prípade, že firma pošle aj po 1. januári 2014 daňové priznanie v papierovej forme, daňový úrad ju vyzve, aby ho doplnila elektronicky. Ak však príde elektronické podanie po zákonom stanovej lehote, podnikateľ sa vystavuje riziku pokuty v sume od 30 eur do 16 000 eur,“ informuje finančná správa.

Podobne úrady nebudú akceptovať ani ostatné podania. V prípade, ak firma pošle žiadosť, odvolanie, námietku a podobne, teda dokumenty, ktoré nemajú zákonom predpísanú štruktúru, takéto podanie je podľa zákona neplatné. „Daňové úrady budú v rámci možností kontaktovať subjekty a vyzývať ich k elektronickému podaniu. Bez neho však nemôžu začať žiadosť či námietku daňového subjektu riešiť,“ dodáva finančná správa.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Finančná správa SR