Ministerstvo dopravy a výstavby zrušilo užšiu súťaž na prevádzku štátom dotovaných rýchlikov na trati Bratislava – Banská Bystrica so zdôvodnením, že hlavným zámerom je zabezpečiť komplexnejšiu dopravnú obslužnosť územia a zaistiť finančnú udržateľnosť verejnej osobnej dopravy na Slovensku.
Na hlavnej domácej železničnej trati medzi Bratislavou a Košicami budú od 1. februára premávať štyri páry InterCity vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko.
Igor Matovič upozornil, že v roku 2015 fungovali vďaka eurofondom v obciach rómske hliadky, ktoré sa osvedčili nielen podľa verejnosti, ale aj polície.
Takéto miesto môže byť nebezpečné pre plynulosť a bezpečnosť dopravy. Preto pri akomkoľvek zistení lomu koľaje je železničná doprava na danom úseku buď čiastočne obmedzená alebo úplne vylúčená.
Dopravná spoločnosť RegioJet podľa Inštitútu verejnej dopravy predkladá štátu samé nevyhovujúce podmienky. Dopravca najnovšie oznámil odchod z trate Bratislava – Košice.
Vlakový dopravca RegioJet oznámil, že k 31. januáru 2017 končí prevádzku vlakov na trase Bratislava – Košice a späť. Hlavným impulzom bolo politické rozhodnutie urobené na nátlak predsedu parlamentu a šéfa SNS Andreja Danka znovu zaviesť štátne IC vlaky na tejto trase.
Od začiatku platnosti nového cestovného poriadku v nedeľu 11. decembra medzi Bratislavou a Košicami jazdia denne dva páry nedotovaných IC vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko. Cestu dlhú 445 kilometrov zvládnu za štyri hodiny a 42 minút, bude to najrýchlejšie železničné spojenie západu a východu krajiny.