Ak eviduje firma poruchu a odberné miesto sa ocitne bez elektriny dlhšie ako 15 minút, spoločnosť bezplatne pošle SMS správu alebo e-mail. Cieľom notifikácií je informovať zákazníkov o aktuálnej poruche na ich odbernom mieste tak, aby o poruche vedeli aj v čase, keď sa nachádzajú na inom mieste, napríklad v práci.
Pandémia zatiaľ neovplyvňuje v zásadnej miere chod distribučných spoločnosti Západoslovenská distribučná, Stredoslovenská distribučná a Východoslovenská distribučná.
Spoločnosť Západoslovenská distribučná (ZSD) je pripravená na to, aby aj v čase mimoriadnych opatrení, zaistila udržateľný prevádzkový režim a nepretržitú dodávku elektrickej energie. Sú pripravené záložné pracoviská a tímy, takže aj v prípade, ak by po plošnom testovaní prišlo k väčšiemu výpadku zamestnancov, dokáže spoločnosť zabezpečiť udržateľný prevádzkový režim a nepretržitú dodávku elektrickej energie.
Premočený terén a záplavy sťažujú pracovníkom prístup k poruchám, rovnako je problematická aj ich samotná lokalizácia. V lokalitách Šaľa a Bratislava bol vyhlásený aj mimoriadny stav.
Ak sa zákazníci ocitnú bez elektrickej energie, nemusí ísť vždy o poruchu na strane distribučnej spoločnosti. Predtým, ako zavolajú na poruchovú linku, odporúčame využiť online novinku ZSD, ktorá im jednoducho vysvetlí možnú príčinu problému.
Energetikom zo západného Slovenska pri samoodpočte stačí poslať fotku elektromera s viditeľným čiarovým kódom a stavom na elektromere. Tam, kde je elektromer na súkromnom pozemku, napríklad v budove alebo za plotom, momentálne odpočty energetici nevykonávajú kvôli možnému ohrozeniu koronavírusom.
Množstvo ľudí začalo pracovať z domu alebo sa stará o svoje deti v domácom prostredí, a preto energetici rušia práce, s ktorými bezprostredne súvisí prerušenie distribúcie elektriny.
Podľa tohtoročného hodnotenia Doing Business skončilo Slovensko v prístupe k elektrickej energii na 47. mieste zo 190 hodnotených krajín. Ide o zlepšenie o desať miest.