Vláda podľa Zväzu automobilového priemyslu SR nemá záujem zmeniť politiku vyberania registračných poplatkov tak, aby motivovala k nákupu nových, ekologickejších automobilov.
Rok 2021 bol podľa Zväzu automobilového priemyslu SR v znamení pokračujúceho boja s pandémiou, zároveň sa začali prejavovať vplyvy pandémie na celý dodávateľský reťazec.
Existuje viacero štúdií, ktoré hovoria o znížení počtu pracovných miest o 20 až 40 percent v závislosti od výšky a rýchlosti uplatňovania ambícií znižovania emisií z dopravy.
Za prvých šesť mesiacov roku 2019 pritom slovenské automobilky vyprodukovali vyše 615 tisíc vozidiel, v silne pandemickom minulom roku to za uvedené obdobie bolo viac ako 420 tisíc áut.
Asociácia priemyselných zväzov a dopravy oceňuje, že Slovensko ide cestou posudzovania epidemickej situácie v každom okrese zvlášť, pričom zohľadňuje aj mieru zaočkovanosti.