Nedostatočná podpora elektromobility môže mať podľa riaditeľa Slovenskej asociácie pre elektromobilitu Patrika Križanského vážne dopady aj na ďalší vývoj celého automobilového priemyslu na Slovensku.
Vláda podľa Zväzu automobilového priemyslu SR nemá záujem zmeniť politiku vyberania registračných poplatkov tak, aby motivovala k nákupu nových, ekologickejších automobilov.
Rok 2021 bol podľa Zväzu automobilového priemyslu SR v znamení pokračujúceho boja s pandémiou, zároveň sa začali prejavovať vplyvy pandémie na celý dodávateľský reťazec.
Existuje viacero štúdií, ktoré hovoria o znížení počtu pracovných miest o 20 až 40 percent v závislosti od výšky a rýchlosti uplatňovania ambícií znižovania emisií z dopravy.
Za prvých šesť mesiacov roku 2019 pritom slovenské automobilky vyprodukovali vyše 615 tisíc vozidiel, v silne pandemickom minulom roku to za uvedené obdobie bolo viac ako 420 tisíc áut.