Pre človeka so zrakovým postihnutím je každý krok v predajni potravín krokom do neznáma. Spoločnosť BILLA spustila minulý rok pre komunitu nevidiacich a slabozrakých zákazníkov službu „Nákupný asistent“, v testovacej fáze v troch predajniach v Bratislave. Postupne zaviedla túto službu v Levoči, v Ružomberku a vo štvrtok 15. februára spustila službu Nákupný asistent na svojej predajni BILLA v Nitre, v OC Mlyny. „Školíme našich zamestnancov ako byť nápomocní nevidiacim pri nákupe. Od vkročenia do predajne až po vyprevadenie na ulicu sa bude nevidiacemu či slabozrakému zákazníkovi venovať odborne vyškolený zamestnanec, pomôže mu s výberom potravín, informuje ho o práve prebiehajúcich akciách či pomôže s tovarom pri pokladni,“ hovorí marketingová riaditeľka BILLA Denisa Pernicová.
V rámci postupného celoplošného rozširovania služby „Nákupný asistent“ sa obchodný reťazec BILLA zameral aj na Levoču, keďže ide o mesto so silnou komunitou nevidiacich a slabozrakých. Minulý týždeň prebehlo školenie pre zamestnancov, ako byť viac nápomocný nevidiacim pri nákupe, ale zároveň si mohli aj samotní zákazníci predajne vyskúšať, aké je to byť nevidiacim.
Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska (ÚNSS) v piatok organizovala 8. ročník Dňa bielej palice. Cieľom akcie je zvýšiť informovanosť vodičov a bezpečnosť účastníkov cestnej premávky, najmä tých so zrakovým postihnutím.