Jednou z najkontroverznejších častí nového cestného zákona, ktorý parlament schválil na svojej predošlej schôdzi, je zmena spôsobu navyšovania celkového počtu staníc technickej kontroly na Slovensku. Oproti doterajšiemu systému bude môcť Ministerstvo dopravy a výstavby SR vďaka veľmi nejednoznačne nastaveným podmienkam povoliť zriadenie de facto neobmedzeného počtu nových staníc STK a to bez zabezpečenia dostatočnej kontroly ich činnosti.
Vládny návrh zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke, o ktorom aktuálne rokujú parlamentné výbory, je podľa Národnej asociácie STK (NA STK) opätovnou snahou Ministerstva dopravy a výstavby SR presadiť liberalizáciu siete staníc technickej kontroly (STK) napriek nesúhlasu poslancov.
Dodržanie princípu transparentnej a predvídateľnej tvorby zákonov má pred sebou ďalšiu výzvu. Tento krát ide dokonca o paralelné prijímanie dvoch zákonov, presnejšie novely existujúceho zákona a úplne nového zákona, ktoré sú v priamom rozpore. Zjednodušene by sa dalo povedať, že kým poslanci navrhujú v novele jedno, Ministerstvo dopravy a výstavby SR v novom zákone zase pravý opak.
Chýbajúca technická či emisná kontrola zostáva naďalej na Slovensku problémom. Súčasná sieť staníc STK by pritom kapacitne bez problémov pokryla potreby všetkých motoristov.