Výstavbu cestnej siete podľa riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislava Cenkého viac ovplyvňujú politici a málo odborníci. Za druhý veľký problém považuje neodborné a politické nominácie do vedení štátnych podnikov.
Stavebné práce na štyri roky plánuje financovať zo zdrojov štátneho rozpočtu. Cestári už rozdelili tender na tri časti podľa regiónov, pričom predošlú súťaž nerozdelili a museli ju zrušiť na základe rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie.
Úrad pre verejné obstarávanie nariadil Slovenskej správe ciest zrušiť verejnú súťaž na veľkoplošné opravy ciest prvej triedy. Rozhodol tak na základe námietok proti podmienkam tendra a iných dokumentov potrebných na vypracovanie ponuky.
Súčasťou stavebných prác za predpokladanú cenu 1,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty je dodanie zjednodušenej projektovej dokumentácie na realizáciu stavby.
Podľa ministerstva nie je potrebné ani zavedenie reálneho výberu mýta na regionálnych cestách druhej a tretej triedy, ktoré sú v súčasnosti spoplatnené nulovou sadzbou.
Zľadovatený sneh do piatich centimetrov sa nachádza na cestách II/578 Skalka – Kremnica a na cestách III. triedy na Hornom Považí, v okresoch Žiar nad Hronom a Stará Ľubovňa.