Dopravná spoločnosť RegioJet podľa primátora Jozefa Dvonča rozbehla v týchto dňoch štvavú kampaň, ktorej súčasťou sa nepochopiteľne stali predstavitelia samosprávy vo vyššom územnom celku Nitra a mesta Nitra.
Bývalý generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko považuje za pozitíva príchodu RegioJet a Leo Express napríklad viac vlakových spojení, nižšie ceny a kvalitnejšie služby cestujúcim. Za negatívne označil cenovú vojnu, ktorá bude ruinovať ekonomiku všetkých dopravcov.
Expresné spoje z Prahy do Žiliny by mali premávať od decembra 2016. Vzhľadom na rozširovanie spojov a zavádzanie nových v Českej republika aj na Slovensku sa RegioJetu rozrastá aj vozový park.
RegioJet sa obul do premiéra Fica a ministra Počiatka, obvinil ich z klamstva a zo zahmlievania reality o reálnej strate, ktorú dosiahnu vlaky zadarmo. RegioJet tvrdí, že Slováci zaplatia štátu stratu 36 miliónov, pričom ministerstvo dopravy hovorí iba o 13 miliónoch eur.
RegioJet tvrdí, že cenovú vojnu vo vlakoch z Bratislavy do Košíc nezačala. Všetky zľavy a zvýhodnené cestovné podľa nej ponúka cestujúcim najmä preto, aby cenovo dokázala konkurovať Železničnej spoločnosti Slovensko. Štátna spoločnosť podľa RegioJetu uplatňovala v IC vlakoch podnákladové ceny.
Ministerstvo dopravy po preskúmaní stanoviska prokurátora rozhodlo, že Banskobystrický kraj nemal právo ignorovať nesúhlasné stanovisko Bratislavského kraja a pri vydávaní licencie pre autobusovú linku sa s ním musí vysporiadať.
Rušňovodičov je na Slovensku i v Českej republike nedostatok, RegioJet sa zameria aj na šoférov autobusov a ich rekvalifikáciu na rušňovodičov plánuje uhradiť z vlastných zdrojov.
RegioJet zároveň informoval, že prípadné rušenie svojich IC vlakov, ktoré medzi Bratislavou a Košicami môže nastať pre nezodpovednú politiku štátu v tejto oblasti.
Vozne sa vykoľajili na Hlavnej stanici v Bratislave počas posunu súpravy. Zamestnanci spoločnosti RegioJet začali okamžite pomáhať cestujúcim, ktorí nemohli týmto vlakom odcestovať.
Nočné vlaky spoločnosti RegioJet budú jazdiť z Bratislavy a Prahy do Košíc od 14. júna vo štvrtok, v piatok a v nedeľu. Dopravca tak reaguje na narastajúci záujem cestujúcich na najvyťaženejších trasách pred a po víkende.
RegioJet má problémy s rušňovodičmi vo vlakoch na trati Bratislava – Komárno. Vyše dvadsiati nedávno podali výpovede s lehotou do konca augusta. Pre nedostatok rušňovodičov na trhu má záujem aj o vodičov autobusov, ktorí majú ideálne predpoklady pre vykonávanie profesie strojvodcu.
Ministerstvo dopravy sa nestotožnilo s protestom prokurátora Krajskej prokuratúry v Banskej Bystrici proti licencii pre spoločnosť RegioJet na diaľkovú autobusovú linku Banská Bystrica – Nitra – Sereď – Bratislava.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) tvrdí, že jej IC vlaky nie sú krížovo financované z dotácií štátu. Majú samostatné hospodárenie oddelené od vlakov, ktoré si zmluvne objednáva štát. ZSSK v reakcii na útok RegioJetu uviedla, že ho svojou politikou nevytláča z trhu.
Spoločnosť to zdôvodňuje pokračujúcou nečinnosťou ministerstva dopravy pri riešení dlhodobého poškodzovania RegioJetu podnákladovými cenami v stratových IC vlakoch štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko.